شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدروح الله مهربانی نیاکی

زندگینامه شهیدروح الله مهربانی نیاکی


نام پدر:    علی محمد
نام مادر:    بتول
تاریخ‌تولد: 1344/7/8 مشهدمقدس

وضعیت اشتغال:    نظامی
یگان خدمتی:   سپاه پاسداران
عضویت:   عضو رسمی سپاه (پاسدار وظیفه)
تاریخ شهادت:   1363/12/24
محل شهادت:    خاک عراق- جزیره مجنون
محل دفن:    آمل
سن:   19 سال

 
تازه پائیز از راه رسیده بود و باد خزان طبیعت را به خواب دعوت می‌کرد و هر چه رنگ و بوی بهاری و شادابی داشت را به زردی و سستی مبدل می‌ساخت. ناگهان صدای گریه نوزادی فضای سنگین و پر اضطراب  خانه‌ای را در مشهد مقدس شکست و با آمدن خود بهار همیشگی را که رو به سوی تعالی دارد، نوید داد. نام او را روح الله نهادند. پدر به جهت امرار معاش و تحصیل روزی حلال و انجام ماموریت در فعالیت‌های کشاورزی مجبور بود از این شهر به آن شهر، از این روستا به آن روستا رحل اقامت افکند. روح الله از همان طفولیت با غربت دست و پنجه نرم نمود و همین‌که می‌خواست با مکان و موقعیت جدید انس بیابد و با دوستانی همراه و همدم شود، ناگهان از شهر و دیار دیگری سر در می آورد.  این موضوع سبب گردید تا اندازه ای صبور و آرام باشد و از حالت جست و خیزی کودکانه و شور و نشاط نوجوانی فاصله بگیرد.
تحصیلات ابتدایی را در روستای گردکل نوشهر مازندران، گذراند و دوران راهنمایی را در مدارس آمل پشت سر گذاشت. با شروع نهضت اسلامی شهید همانند دیگر همسن و سال‌های خود در راهپیمایی‌ها ، مراسم سیاسی ، اجتماعی و انقلابی حضوری فعال داشت. با شروع جنگ تحمیلی با فراگیری آموزش کمک های اولیه به یاری رزمندگان شتافت و سرانجام در کسوت سربازی در عملیات بدر به شهادت رسید.
شهید از همان خردسالی به انجام فرائض دینی می پرداخت و نسبت به دعا و نیایش علاقمند بود و با عضویت در کتابخانه‌ی شهید مطهری حسینیه ارشاد(تکیه نیاکی)همواره تلاش به خودسازی و خودباوری و خدا خواهی داشت.
درود فرشتگان الهی به روحی که جانش را در طبق اخلاص نهاد و با عروج خود به ما گوشزد نمود که به حقارت تن ندهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد