شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

اسرائیل در نبرد موشکی با ایران به راحتی نابود می‌شود/هیچ‌ کس نمی‌داند زندگی در اسرائیل چگونه خواهد شد!

اسرائیل در نبرد موشکی با ایران به راحتی نابود می‌شود/هیچ‌ کس نمی‌داند زندگی در اسرائیل چگونه خواهد شد!



به گزارش عمارنامه، اندیشکده صهیونیستی «بگین- سادات» در مطلبی پیرامون «تهدید جدید موشک‌های بسیار دقیق» نوشت: تاثیر موشک‌های بسیار دقیق از لحاظ میزان اصابت به هدف  شبیه به سلاح‌های هسته‌ای ‌است. اما مسئله این است که در آینده بسیاری از کشورها دارای موشک‌های هدایت شوند بسیار دقیق خواهند بود. این موشک‌ها البته چون جنگ افزارهای هسته‌ای نمی‌توانند افراد بیشماری را بکشند اما قادرند صدمات بسیاری را برجا گذاشته و خسارت‌های راهبردی قابل ملاحظه‌ای وارد نمایند. البته جهانی با گسترش موشک‌های بسیار دقیق چون جهان شامل قدرت‌های اتمی خطرناک نیست اما بهرحال به نسبت ادوار گذشته خطرناک‌تر خواهد بود.
اندیشکده بگین-سادات نوشت: اسرائیل متاسفأنه جزو اولین‌هایی نیست که وارد عرصه جدید موشک‌های هدایت شونده دقیق شده اند. در این بین اسرائیل دستکم با دو دشمنی مواجه است که اینک چنین قابلیتی را برخوردار هستند یا در چند سال بعد به آن خواهند رسید و این‌ها ایران و حزب‌الله هستند. شاید روزی حماس نیز به چنین جنگ افزارهایی را دست یابد.
بر این اساس، ایران اخیرا به فن‌آوری‌های دست یافته که می‌تواند موشک‌های برد متوسط بسیار دقیق بسازد و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای نیز شاید چنین تدابیری را انجام داده باشند. ایران حتی حزب الله لبنان را به چنین موشک‌هایی مجهز کرده که با کلاهک‌های حاوی 500 کیلوگرم مواد انفجاری در چند متری هدف فرود می‌آیند.  موشک‌های دقیق شرایطی را ایجاد می‌کنند که اسرائیل حتی اگر در رزم‌های سنتی نیز پیروز گردد، اما به راحتی در چنینی نبردی مغلوب می‌شود. در صورت حمله موشکی به اسرائیل هزاران غیر نظامی کشته شده و تاسیسات تولید برق، آب شیرین کن و فرودگاه‌های بین‌المللی و دیگر زیرساخت‌های حیاتی تخریب می‌شوند. این در حالی است که دو سوم برق اسرائیل را تنها 6 نیروگاه برق تولید می‌کنند .
در ادامه این مطلب آمده است: هیچ‌کس نمی‌داند که زندگی در اسرائیل تنها با پرتاب چند موشک و خراب شدن ساختارهای مهم چگونه خواهد شد اما فقدان برق به تنهایی تاثیر بسیار زیادی بر سطح زندگی مردم اسرائیل و اقتصادش می‌گذارد و البته اسرائیل بر خلاف دیگران نمی‌تواند چشم امید به کمک همسایگانش داشته باشد.
بر این اساس، سامانه‌های دفاع موشکی چون گنبد آهنین و فلاخن ابزار قدرتمندی در دفاع در برابر تهدید های ناشی از موشک‌های بسیار دقیق به سوی زیر ساخت‌های اسرائیل هستند. هرچند برخی بر این باورند افزایش سامانه‌های دفاع موشکی به خودی خود  تاثیر کمی برابر موشک‌های بسیار دقیق دارند مگر این‌که قابلیت‌های بازدارندگی و تهاجمی اسرائیل افزایش یابند. پس چالش فراروی رهبری اسرائیل یافتن توازن بین دفاع و حمله و افزایش بودجه در این راه است .
این اندیشکده در ادامه مدعی شد که اسرائیل می‌تواند موشک‌های دشمنانش را بر روی زمین نابود سازد یا با سامانه‌های دفاع موشکی آن‌ها را متوقف کند. بهرحال نبرد بین موشک‌های بسیار دقیق و اقدام‌های تدافعی در برابر آن‌ها تقریبا به طور کامل وظیفه جدیدی  است که محول بر ارتش اسرائیل می‌باشد.
در انتهای این مطلب آمده است: در نبرد بعدی اقتصاد اسرائیل با تهدید مواجه است و تعداد کشته شدگان ناشی از حملات موشک‌های هدایت شونده مبین این نکته است که اسرائیل باید قادر به خاتمه دادن موفقیت آمیز نبرد تنها در چند روز باشد و حتی 6 روز نیز شاید طولانی باشد. پس اسرائیل باید از تهدید به استفاده از چنین موشک‌های مشابه یا کاربرد واقعی آن‌ها استفاده  نموده و با برخورداری از موشک‌های هدایت شونده دقیق بتواند ایران و حزب‌الله را از حملات آینده باز دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد