شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

حضور هواپیماهای روس در ایران ربطی به مجلس ندارد/داعش نفس‌ های آخرش را می کشد/نتیجه همکاری ایران و روسیه را در سوریه خواهید دید

حضور هواپیماهای روس در ایران ربطی به مجلس ندارد/داعش نفس‌ های آخرش را می کشد/نتیجه همکاری ایران و روسیه را در سوریه خواهید دید



به گزارش عمارنامه، نشست خبری سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دقایقی قبل در محل این وزارتخانه برگزار شد.
سردار دهقان در این نشست به تشریح آخرین دستاوردها و برنامه‌های وزرات دفاع در تجهیز و پشتیبانی از نیروهای مسلح و موضوعات دیگر مرتبط با این وزارتخانه خواهد پرداخت.
سردار دهقان گفت: یکی از مواردی که در دولت یازدهم در بالاترین سطح سیاسی میان روسای جمهور ایران و روسیه پیگیری شد بحث بر سر موشک های S-300 بود.
وی در خصوص موضوع شکایت ایران از روسیه بر سر این موضوع نیز اظهار داشت: شکایت قبلی بنا بود زمانی که طرف مقابل قرارداد را به طور کامل اجرا کرد پس گرفته شود که ما هم این کار را کردیم.
دهقان در عین حال افزود: البته اگر در ادامه مسیر روسها این قرارداد را اجرا نکنند حق شکایت خواهیم داشت.
وزیر دفاع گفت: روس ها می‌خواستند بجای S-300، سامانه S-400 و آنتی 2500 بدهند که ما قبول نکردیم.
وی گفت: ارتباط ایران با روسیه در جهت ارتقای همکاری در سطوح راهبردی است و پذیرش هواپیماهای روس هم در همین راستا بود که به خواست دولت سوریه و همکار دوجانبه ایران و روسیه صورت گرفت.
وزیر دفاع ادامه داد: داعش امروز نفس‌های آخر را می کشد و در آینده نتیجه اقدام ایران و روسیه در سوریه را خواهید دید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های سعودی در قبال مسایل منطقه تصریح کرد: عربستان در تمامی زمینه ها در یمن شکست خورده و در باتلاق فرو رفته است.
وزیر دفاع گفت:: به نااهلان سعودی اعلام می کنیم منافقین آنقدر نحس هستند که با هرکه پیوند برقرار کنند این نحوست به آنها نیز منتقل می‌شود.
وزیر دفاع ادامه داد: ترکیه نیز به یکی از پایگاه‌های عمده حمایت از داعش تبدیل شده بود اما آنها دیدند که سرمایه گذاری‌شان به یاد رفته و امنیتتشان به خطر افتاده و امروز دولت ترکیه به این واقعیت رسیده و دیده که چه ظرفیتهایی علیه اسلام به کار رفته است.
سردار دهقان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص لایحه ششم توسعه و جای خالی حوزه هوایی در این برنامه نیز گفت: آنچه در این لایحه از طرف دولت مطرح شده، همه جوانب های دفاعی را در بر می گیرد و در آن اصل بازدارندگی مد نظر بوده است.
وی افزود: ما سالهای قبل در حوزه هوایی و جنگنده سرمایه گذاری جدی نکردیم اما در 3 سال اخیر فصل جدیدی در این حوزه گشوده  شده است.
وزیر دفاع ادامه داد: ما زیرساختهای لازم برای تولید هواپیماهی جنگی را داریم و دفاتر طراحی ما در بالاترین سطح قادرند هر نوع پرنده ای را طراحی کنند.
دهقان خاطرنشان کرد: گلوگاه ما در این حوزه، موتورهای هوایی بود که اولین موتور هوایی ملی را فردا رونمایی می‌کنیم.
وی افزود: هواپیمای 588 نیز که یک هواپیمای آموزشی است را در مراحل پایانی تولید داریم که تا پایان امسال پرواز خواهد کرد.
وزیر دفاع اظهار داشت: ما توانسته‌ایم هواپیمای صاعقه را خودمان طراحی و تولید کردیم و قادریم در هواپیماهای غربی و شرقی -چه در موتور و چه در باقی سیستمها- اصلاحات جدی کنیم.
دهقان ادامه داد:در گام بعدی بناست موتور توربوجت سنگین را در کشور بسازیم چراکه همه زیرساختها برای این کار فراهم است و اگر این امر صورت بگیرد، توان طراحی و تولید هرنوع جنگنده ای را به دست خواهیم آورد.
وی تاکید کرد: ما همه نیازهایمان را خودمان تامین می کنیم و اگر این امکان نبود، آنها را می خریم و روسیه میتواند یکی از کشورهای هدف برای خرید باشد.
دهقان در پاسخ به سوالی درباره اعتراض نمایندگان مجلس و اینکه حضور هواپیماهای روسی در ایران باید در مجلس بررسی شود، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد. این کار تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و ترورویستها در سوریه بوده است.
وزیر دفاع از نمایش سامانه موشکی «باور373» در نمایشگاه فردای صنعت دفاعی خبر داد و گفت که این سامانه آماده تست است و امسال نیز عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد: وقتی سامانه‌ای رونمایی می شود، این سامانه باید جدید باشد نه سیستم ارتقا یافته.
سردار دهقان خاطرنشان کرد: محصولات نظامی ایران به 5 قاره جهان صادر می‌شود.
وزیر دفاع درخصوص تعامل دولت با نیروهای مسلح نیز گفت: آقای روحانی خودشان سابقه در نیروهای مسلح دارند و دولت هیچ کوتاهی در این خصوص نکرده است.
سردار دهقان همچنین از سفر قریب‌الوقوع وزیر دفاع چین به ایران خبر داد.
وی گفت: جنگنده قاهر313 در مراحل نهایی ساخت و تولید قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.
وزیر دفاع گفت: اگر وزارت ارتباطات برای موشک «سفیر» تامین منابع کند، ماهواره‌های ساخت دانشگاه شریف و امیرکبیر امسال پرتاب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد