شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

سرلشکر جعفری: اطلاعاتی از توطئه آل‌سعود و اسرائیل علیه ایران داریم/ برخی مسوولان خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند

سرلشکر جعفری: اطلاعاتی از توطئه آل‌سعود و اسرائیل علیه ایران داریم/ برخی مسوولان خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند

به گزارش عمارنامه ، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در کنگره ملی سرداران و 3000 شهید خراسان شمالی اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد همه شهدای دوران دفاع مقدس را که جان‌ عزیز خودشان را تقدیم اسلام کردند.
وی با یادآوری اینکه این نشست باشکوه برای آرمان شهیدان برپاشده است تصریح کرد: شهیدان برای برخورد با نظام سلطه که شعار انقلاب بوده، قیام کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: جا دارد فداکاری و بزرگواری خانواده شهدا را قدر بدانیم و آنان را الگو قرار دهیم.
وی با یادآوری اینکه هر استان ویژگی‌های خاصی از رزمندگان و شهدا دارد گفت: شهدا و رزمندگان خراسان شمالی از غیرت و خلوص بالایی و شجاعت برخوردار بودند.
این مقام مسؤول تاکید کرد: ما همگی مدیون خون شهدا هستیم و امیدوارم توفیق پیمودن راه آنان را پیدا کنیم؛ امنیت پایدار را مرهون خون شهداییم.
جعفری اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما وارد مرحله جهاد کبیر شده‌ایم و اطاعت نکردن از دشمنان مهم‌ترین موضوع در جهاد کبیر است و نه گفتن به دشمن است.
وی با اشاره به اینکه نفوذ فرهنگی، سیاسی در کشور و در پسابرجام وجود داشته که برخی از مسوولان بدان توجه ندارند، گفت: متاسفانه برخی از مسوولان ناهماهنگ با رهبری نگاه به بیرون دارند ما نمونه‌ای نداریم که کشوری به غربی‌ها دل ببندد و ساقط نشود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه این دل بستن به خارج از کشور  مایه دل‌نگرانی و دغدغه است، تصریح کرد: ما باید به سرمایه‌های عظیم نیروهای انسانی توجه کنیم،  همان‌طور که در دوران دفاع مقدس توانستیم بدون توجه به خارج روی پای خود بایستیم باید اکنون هم این‌گونه عمل کنیم و راه شهدای والامقام را ادامه دهیم.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه عربستان ،صهیونیست‌ها و استکبار برای ناامنی در کشور ما هزینه‌های زیادی را صرف می‌کنند، گفت: ما اطلاعاتی داریم که عربستان با در ارتباط بودن با صهیونیست‌ها برای ناامنی در کشور تلاش می‌کند.
جعفری تاکید کرد: البته باوجوداین تلاش‌ها، امنیت خوبی را در جنوب شرقی کشور مثل سایر استان‌ها وجود دارد که همواره باید این نعمت بزرگ را شاکر بوده و آن را قدر بدانیم.
وی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس درسی که ایران اسلامی به متجاوزان داد این است که کشورمان به یمن حضور مردم با ایمان با سایر کشورها تفاوت دارد، تصریح کرد:  اگرچه 8 سال جنگ داشتیم اما باید توجه کنیم که 1.5 سال برای بیرون راندن دشمن زمان صرف شد و دشمن بعدازآن تقاضای آتش‌بس را داشت و اینکه جنگ 6.5 سال دیگر طول کشید برای این بود که دشمنان دیگر فکر تجاوز به ایران اسلامی را نداشته باشند و به‌طورقطع دوران دفاع مقدس دستاوردهای زیادی را برای نظام اسلامی داشته است.
جعفری ادامه داد: دشمنان پس از تحمیل جنگ، از طریق تحریم‌ها، جنگ اقتصادی، توطئه‌های مختلفی را علیه کشورمان تدارک دیده و متوجه شدند که با این اقدامات کارشان به‌جایی نرسیده است، تصمیم به حمله نظامی علیه ایران گرفتند و 11 سپتامبر را طراحی کرده تا در راستای مقابله با تروریسم به منطقه آمده و با تجاوز به افغانستان و عراق، ایران را به  محاصره اطلاعاتی و نظامی خود درآورند.
وی گفت: بعدازآنکه حلقه محاصره آنان در کشورهای همسایه تکمیل شد به مسأله ناامنی‌ها در اطراف ایران پرداختند و این آمادگی‌ها 6 سال طول کشید و آنان طی چند سال بعد به دنبال این بوده تا به ایران اسلامی حمله کنند که ازاین‌رو نیروهای ما همواره در حال آماده‌باش به سر می‌بردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سووال که چرا دشمنان ما باوجود در اختیار داشتن همه تجهیزات به ایران حمله نکرده و تصمیم خود را هیچ‌گاه عملی نساختند، گفت: یکی از علل مهم این بوده که همواره دفاع مقدس و حضور جانانه رزمندگان ما در ذهن آن‌ها بوده و آن‌ها هیچ افق روشنی را از جنگ نداشتند  و از سویی تحلیل‌های آنان این بود که این حمله به شکست آنان منجر خواهد شد.
وی اضافه کرد: عامل دیگری که آنان را از این حمله دور می‌کرد به خاطر مشکلاتی بوده  که ناشی از حضور در عراق و افغانستان گریبان آنان را گرفته بود و با مشکلات مختلفی بعدازآن مواجه بودند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراهم شدن نصرت الهی و غیبی را از دیگر دستاوردهای هشت سال دوران دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: این نصرت الهی را در همه عرصه‌ها شاهدیم  و این روحیه باید همواره حفظ شود.
وی گفت: عزت و اقتدار و عظمتی که امروز ملت ایران کسب کرده حاصل خون شهدا بوده که باید آن را قدر بدانیم و اثرات انقلاب اسلامی را که عمده آن برگرفته از درس‌های دفاع مقدس بوده  را مورد توجه قرار دهیم.
جعفری اظهار کرد:  اگرچه ما در جنگ شهدای زیادی تقدیم کردیم اما به فرموده امام(ره) این جنگ نعمات زیادی را برای نظام اسلامی داشت و اساسا دشمنان به دنبال این بودند تا با تحمیل جنگ نگذارند تا نظام اسلامی پا بگیرد و جلوی پیشرفت و صدور انقلاب را بگیرند و از صدور آنان ممانعت کنند.
وی با یادآوری اینکه هیچ‌یک از تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی به‌جایی نرسید، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با دوران دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت مردم  به دنیا صادر شد  و این درس خوبی به ملت‌های دنیا بوده ازاین‌رو ما هرچه داریم از نتایج دستاوردها است.
* ایران قدرت بزرگ نظامی و تسلیحاتی و ابرقدرت جهانی است
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها جنگ را برعلیه ما آغاز کردند اما به یمن حضور مردم درصحنه ما روی پای خود ایستاده و امروز یک قدرت بزرگ نظامی و تسلیحاتی بوده و باایمان خودمان یک ابرقدرت جهانی هستیم و اگر ابرقدرت‌ها بخواهند با ایران خود را بسنجند ما از آن‌ها بالاترین چراکه در کنار آن از ایمان برخورداریم.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در کشور در حوزه ایجابی هم اظهار کرد: البته ما در کشور خودمان در مسائل ایجابی مشکلاتی را در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی داریم که امیدواریم مسوولان کشور همت کنند و با درس‌گیری و تجربه دفاع مقدس و تفکر بسیجی بر مشکلات غلبه آیند.
این مقام مسؤول با طرح این سؤال که در دیگر کشورها خون شهدای دفاع مقدس ما چه اثری داشت، افزود: اثر خون شهدا  را در جنوب لبنان و فلسطین شاهد بودیم و صهیونیست‌های کودک‌کش با برنامه توسعه مرزهای خود تلاش کرده تا مرزهای خود را توسعه داده و به دنبال این هدف بودند و حتی نقشه‌های خود را ترسیم کرده بودند.
جعفری گفت: صهیونیست‌ها به دنبال توسعه از نیل تا فرات بودند که با تشکیل حزب‌الله جنوب لبنان، این  خواست صهیونیست‌ها ناکام ماند و صهیونیست‌ها با زبونی لبنان را ترک کردند و آنان نه‌تنها نتوانستند حاکمیت اسرائیل را به این مناطق پیش ببرند، بلکه در داخل هم مشکلات زیادی روبرو شده و ترس در داخل یهودیان روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
وی گفت: در سوریه هم صهیونیست‌ها به دنبال این بودند تا این کشور را ساقط کنند، خیلی از کشورها سازش کردند اما حاکمیت داخل در کشور سوریه این ساز را نپذیرفت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ناکامی آمریکا در عراق هم بیان داشت: آنان در عراق پس از حمله نظامی تلاش کرده تا حاکمیت نظامی عراق را با خود همراه کنند که  به این خواست خود نرسیدند و اکنون حاکمیت شیعه در عراق مطرح  است که با ایران همراه است که این از دستاوردهای دفاع مقدس است و آمریکایی‌ها از عراق فرار کردند.
وی اضافه کرد: البته آمریکایی‌ها با تشکیل داعش جنایت‌های زیادی را راه انداختند و ناامنی‌های مختلفی را ایجاد کردند و البته با تدابیر دولت عراق شهرها یکی پس از دیگری از دست داعش آزاد شدند و اکنون موصل در حال بازپس‌گیری از داعشی‌ها است  و قدرت شیعه با الگوگیری از دوران دفاع مقدس باعث رشد عراق و سایر کشورها شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تحولات یمن هم اشاره کرد و گفت: در یمن هم  عربستان خائن با همه قدرت‌های منطقه با تمام قدرت تلاش کرده که نگذارند تفکر مقاومت در منطقه شکل بگیرد و این از دستاوردهای دفاع مقدس بوده که حاصل خون شهدا بوده است و بنا به فرموده رهبری ما وارد مرحله جهاد کبیر شده‌ایم و اطاعت نکردن از دشمنان مهم‌ترین موضوع در جهاد کبیر و نه گفتن به دشمن است.
منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد