شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم/تصویری

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم/تصویری

به گزارش ایرنا، حضور مردم، شخصیت ها، آیات مراجع تقلید، طلاب و استادان حوزه علمیه قم، زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) در این مراسم به حدی گسترده بود که تعدادی زیادی از مردم
در شبستان های مسجد اعظم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) این آیین را دنبال می کردند.



**فضای بیرون مسجد اعظم قم،صحن مقابل مسجد اعظم و سایر فضاهای حرم مطهر سرشار از جمعیتی بود که برای شرکت در مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری آمده بودند.

** احمد شمس مجری برنامه اعلام کرد که همه مراجع عظام تقلید در این مراسم باشکوه حضور پیدا کردند.



** در این آیین سه وزیر دولت، حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمود واعظی وزیر اطلاعات حضور داشتند.

**مرتضی بانک ‌ معاون کل نهاد ریاست جمهوری محمد هاشمی رفسنجانی و برخی شخصیت ها از مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم حاضر بودند.

**محسن و مهدی هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل درب مسجد اعظم از حضور شخصیت ها و مردم دراین مراسم تقدیر می کردند.

**بعد از پایان این آیین باشکوه ، بسیاری از مردم و شخصیت ها با حضور نزد فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی به آنها تسلیت گفتند.

**بعد از پایان مراسم به دلیل حضور جمعیت، مردم به سختی از مسجد اعظم خارج شدند و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز شاهد ترافیک سنگینی بود.

**بر اساس اعلام مجری برنامه، همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه دیگر اعضای خانواده نیز در محل استقرار بانوان در شبستان شماره 3 حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور داشت.


**دراین مراسم مردم قم به خوبی رسم میهمان نوازی را در مورد خانواده هاشمی به جای آورند.

**پلاکادرهایی از نهادهای مختلف حوزوی و اداری که حاوی پیام های تسلیت نسبت به خانواده هاشمی رفسنجانی بودند در مسجد اعظم قم نصب شده بود.

**آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تعداد زیادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و طلاب و اساتید حوزه حضور داشتند.


** عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) اشعاری را در مدح آیت الله هاشمی رفسنجانی را قرائت کرد.
**در این مراسم آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی کرد و گفت: آیت الله هاشمی قبل وبعد از انقلاب هر چه داشت را در خدمت انقلاب قرار داد.




نماهنگ | آرزوی انگلیسی

نماهنگ | آرزوی انگلیسی

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نماهنگ «آرزوی انگلیسی» را بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم، را منتشر می‌کند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: گفتیم انگلیس! انگلیس‌ها مجدّداً به خلیج فارس [آمده‌اند]؛ البتّه ما از یکی دو سال قبل خبر داشتیم؛ شنیده بودیم که اینها بنا دارند دوباره به خلیج فارس بیایند؛ حالا آمدند. می‌آیند اینجا به یک عدّه از حکّام خلیج فارس -که هیچ صمیمیّتی هم بینشان نیست؛ این‌جور نیست که خیال کنیم واقعاً آنها با این حکّام خلیج فارس صمیمی‌اند؛ نه، میخواهند استفاده کنند، میدانند آنها را میشود زیر بار گرفت؛ می‌آیند با آنها این‌جوری حرف میزنند- میگویند ایران تهدید است! خب، تهدید خود انگلیس‌هایند. امروز محافل انگلیسی می‌نشینند برای منطقه و برای ایران اسلامی تصمیم‌گیری میکنند؛ یکی از تصمیمهایشان تجزیه‌ی کشورهای منطقه است. این چیزی که عرض میکنم، تحلیل نیست، حدس نیست؛ اینها اطّلاعات است. میگویند دوران یک عراق، یک سوریه، یک یمن، یک لیبی گذشته؛ یعنی عراق تجزیه بشود، سوریه تجزیه بشود، لیبی تجزیه بشود، یمن تجزیه بشود؛ اسم ایران را نمی‌آورند، چون جرئت نمیکنند، میترسند. از افکار عمومی ایران بشدّت میترسند وَالّا همان حرفی را که محمّدرضا قبل از رفتن گفت که «اگر ما برویم، ایران میشود ایرانستان» -منظورش این بود که مثل افغانستان، مثل ترکمنستان، مثل مانند اینها، اینجا هم یک قسمتی به نام ایرانستان میمانَد، بقیّه هم تقسیم میشود بین دولتهای متفرّق- اینها [هم] میخواهند همان حرف را بزنند؛ در این امید بودند، تلاششان را هم کردند، توی دهنشان هم خورد لکن در ذهنشان هنوز هست؛ [امّا] به زبان نمی‌آورند. خب این دشمن است، [مگر] دشمن شاخ و دُم دارد؟ از حالا نشسته‌اند، دارند برای دوران بعد از پایان برجام فکر میکنند که بعد از آن چه محدودیّت‌هایی را بر ایران تحمیل کنیم -که دوران برجام به خیال آنها ده سال، دوازده سال مثلاً باید طول بکشد- از حالا دارند فکر آن‌وقت را میکنند که ما با ایران، آن‌وقت چه کار کنیم، چه بگوییم، چه‌جوری عمل کنیم که محدودیّت ایجاد کنیم. دیگر دشمن از این بدتر؟ از این خبیث‌تر‌؟ اینکه بنده میگویم انگلیسِ خبیث، این خباثت اینها است. ۱۳۹۵/۱۰/۱۹


خط حزب‌الله ۶۵ | انقلابی‌ها

خط حزب‌الله ۶۵ | انقلابی‌ها

رهبر انقلاب: «[انسان انقلابی] شجاعت دارد، اهل اقدام و عمل است، ابتکار می‌ورزد، بن‌بست‌شکنی می‌کند، گره‌گشایی می‌کند؛ از چیزی نمی‌ترسد، به آینده امیدوار است، به امید خدا به سمت آینده‌ی روشن حرکت می‌کند.»  ۹۵/۸/۱۲
شصت‌ و پنجمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خبری-تبیینی خط حزب‌الله با سخن هفته‌ای درخصوص تهاجم دشمن به نهادهایی که عامل اقتدار نظام هستند، با عنوان «انقلابی‌ها» منتشر شد.
روایت ویژه خط حزب‌الله این هفته، توصیه رهبر انقلاب به فعالان فرهنگی مومن و انقلابی در زمینه پرورش و تربیت نیرو است.
گزارش هفته‌ی این شماره با عنوان «برای خدا و برای تاریخ» به بررسی پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در پی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ پرداخته است.
عکس ویژه‌ی این هفته‌ی نشریه، تصویری کمتر دیده شده از گفتگوی دوستانه رهبر انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
شصت‌ و پنجمین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله به روح پرفتوح شهید سیدمجتبی نواب صفوی تقدیم شده است.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.


برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
 دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A۴)  دریافت نسخه‌ی چاپ (A۳)


دست آمریکا کوتاه شد

دست آمریکا کوتاه شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«آمریکاییها با نفوذ خود این کشور را عقب انداختند... انقلاب اسلامی از بزرگترین کارهایی که کرد این بود که دست امریکا را کوتاه کرد. انقلاب اسلامی جزو افتخاراتش این بود که نفوذ امریکا، دست امریکا و ریشه‌های امریکا و بند و بست‌های امریکایی را در این کشور از بین برد.» ۱۳۷۹/۰۷/۱۴
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب پوستر«دست آمریکا کوتاه شد» را منتشر می‌کند.