شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

امام حامی پابرهنگان و مظلومین بود و باید راهش را ادامه دهیم/ مبارزه با مستکبرین و حمایت از مظلومین از اصول اساسی نهضت امام بود

امام حامی پابرهنگان و مظلومین بود و باید راهش را ادامه دهیم/ مبارزه با مستکبرین و حمایت از مظلومین از اصول اساسی نهضت امام بود

 آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم ادای احترام به مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی که در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد، با اشاره به عظمت آن امام همام اظهار داشت: با تمام وجودمان اقرار می‌کنیم که امام خمینی (ره) آنقدر شخصیتی عظیم بودند که قدرت درکش را نداریم.
وی افزود: به حق ایشان در مقام انبیاء بنی‌اسرائیل بود و اگر قرار بر این بود که بعد از پیام عظیم‌الشأن اسلام پیامبر دیگری مبعوث شود، ایشان قطعاً این مقام را داشتند.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: امام خمینی (ره) اسلام را در وقتی که در حال احتضار بود زنده کردند و وقتی که همه می‌گفتند اسلام افیون ملت‌ها و موجب مردگی و عقب‌ماندگی آنهاست، اسلام را زنده کردند و این را نشان دادند که اسلام، قدرت، شهامت و شجاعت دارد و می‌تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند و همین کار را کرد و این معجزه تاریخ شد.
رئیس مجلس خبرگان با اشاره به جنگ 8 ساله تحمیلی تصریح کرد: اگر درایت‌ها، حمایت‌ها و سیاست‌های اللهی امام نبود، در همان اول شکست خورده بودیم و دشمن طبق آن چیزی که گفته بود در 2، 3 روز اول کل ایران را تصرف و انقلاب را از بین می‌برد ولی سیاست‌های امام، عزت اسلام را حفظ کرد.
وی تأکید کرد: با تمام وجود باید اعتراف کنم که نه می‌توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می‌توانیم حقش را ادا کنیم و فقط می‌توانیم راهش را ادامه دهیم.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه باید اصول و مبانی نهضت اسلامی امام را بشناسیم، خاطرنشان کرد: یکی از اصول امام مبارزه با مستکبرین بود و ما باید تا هستیم و همچنین نسل‌های آینده‌مان این راه را ادامه دهیم.
رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: امام از غیر خدا و آمریکا و اسرائیل نمی‌ترسید و ترس از هیچ موجودی غیر از خدا در دلش نبود.
آیت‌الله جنتی با اشاره به موارد دیگری از اصول نهضت امام اظهار داشت: امام حامی مظلومین بود و ما باید از مظلومین حمایت کنیم. همچنین امام بزرگوار ما دشمن ظالمین بود و ما نیز باید دشمن ظالمین باشیم.
وی در ادامه افزود: امام حامی مستضعفین، فقرا و پابرهنگان بود و ما هم در این نظام باید حامی این قشر از جامعه باشیم و نباید فراموش کنیم و کاری کنیم که امام از ما ناراضی باشد و باید طوری عمل کنیم که مشمول دعاهای ایشان شویم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این راه راهی نورانیست که باید ادامه دهیم و حقی است که امام بر گردن ما دارند و باید ما که وجود امام را درک کرده‌ایم، برای تداوم راه ایشان نسل‌های آتی را نیز با سیره و روش امام تربیت کنیم.
 منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد