شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

کارنامه سیاه وهابیت/ قبور ائمه معصومین قبل از تخریب+تصاویر

کارنامه سیاه وهابیت/ قبور ائمه معصومین قبل از تخریب+تصاویر

وهابیان فرقه ای که تحجر،خشکه مقدسی و برداشت های ناصحیح از دین که از جمله ویژگی آنان می باشد، در طول حیات تاریخی خود مرتکب جنایات بسیاری شده و صفحه های سیاهی در تاریخ بشریت به نام خود رقم زده اند.
گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز:وهابیان فرقه ای که تحجر،خشکه مقدسی و برداشت های ناصحیح از دین که از جمله ویژگی آنان می باشد، در طول حیات تاریخی خود مرتکب جنایات بسیاری شده و صفحه های سیاهی در تاریخ بشریت به نام خود رقم زده اند که قلم از وصف جنایات این گروه عاجز است. با این در این یادداشت به بخشی از جنایات و کشتار مردم بی گناه اعم از شیعه و سنی و تخریب مقدسات مسلمانان که توسط وهابیان صورت گرفته خواهیم پرداخت.

1-کشتار شیعیان عراق

اگر چه وهابیان با برخی از گروه های اهل سنت نیز در برخی مسائل و مباحث اختلاف دارند و آنان را تکفیر نیز می کنند با این حال بیشترین دشمنی را با شیعیان دارند به گونه ای که به راحتی فتوا به کشتن و ریختن خون مسلمان شیعی فتوا می دهند. نمونه بارز این موضوع در قتل عام شیعیان کربلا در 1216ق می باشد.

عثمان بن بشر نجدی وهابی در حوادث سال 1216ق می نویسد:

در آن سال سعود با لشکر پیروز و اسب های آزاد مشهور از تمام اطراف نجد و حوالی ان و جنوب و حجاز و تهامه و دیگر مکان ها حرکت کرده و قصد سرزمین کربلا نموده و وارد بر اهالی شهر حسین-(ع)- شدند و این در ذی القعده بود. مسلمانان-منظور وهابیان- آن شهر را محاصره کرده و از دیوارهای آن بالا رفته و به زور وارد شهر شدند و بشتر اهالی آن را در بازارها و خانه ها کشته و گنبدی را که به گمانشان بر روی قبر حسین –(ع)-نصب کرده بودند خراب کردند و آن چه را که درقبه و حوالی اش بود برداشتند و نیز چیزی را که بر روی قبر نصب شده و با زمرد و یاقوت و جواهرات زینت داده شده بود را با خود بردند و آنچه را در شهر از اموال و اسلحه و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس و دیگر چیزهای که قابل شمارش نیست، همه را غارت نمودند و زیاددر آنجا درنگ نکرده و حدود نزدیک ظهر با تمام اموالی که برداشته بودند آن جا را ترک نمودند و حدود دو هزار نفر از اهالی کربلا را به قتل رساندند. آن گاه سعود از آنجا به طرف آب معروفی به نام سفید حرکت کرده و غنائم را در آنجا جمع نموده و خمسش را کنار گذاشته و بقیه را بین لشگریان تقسیم نمودند به این نحو که به پیاده یک سهم و سواره دو سهم داده شود، آن گاه قافله به طرف وطن خود حرکت نمود.[1]

2-کشتار مردم طائف

در نگاه این گروه بی خبر از دین،خدا و رسول،نه شیعه معنا دارد نه سنی و نه هیچ کس دیگری.آنچه در تفکر وهابیت معنا دارد این است که هرکسی مخالف تفکر و اندیشه تو بود باید کشته شود و هیچ راهی جز این نیست.کشتار مردم بی گناه طائف نمونه بارز این موضوع می باشد. جمیل صدقی زهاری از این وقاع با تاثر و تاسف یاد می کند و می نویسد:

از بزرگترین کارهای قبیح وهابیان، همان پیروان محمد بن عبدالوهاب این بود که هنگام وارد شدن شهر طائف مردم را به طور  عموم کشته و به کوچک و بزرگ رحم ننمودند و قصد مامور و امیر و شریف و پست کرده و همگی را بطور یکسان از دم تیغ شمشیر  و نیزه گذراندند و حتی طفل های شیر خوار را بر سینه های مادرشان سر می بریدند، و عده ای را که مشغول فراگیری قرآن بودند نیز به قتل رساندند. و چون هر که را در خانه بود کوچ دادند و به کارونسراها و مساجد آورده و همه را به قتل رساندند.

حتی کسانی که در مسجد در حال رکوع یا سجود بودند را نیز کشتند، به حدی که کسی به جز بیست و چند مرد از اهالی آن شهر باقی نمانده و نحوه کشتن اینگونه بود که در روز اول عده ای را به قتل رسانده و در روز دوم و سوم از راه مکر و خدعه به گروه دیگر امان دادند و چون بر آنها وارد شدند اسلحه های را از آنها گرفته و همگی را به قتل رساندند، و عده ای دیگر را تا وادی(وج) عهد و امان داده و در آنجا در سرما و برف برهنه و عریان و بدن هیچ لباسی مردها و زن ها مسلمان را رها کرده و اموال و پول های نقد و اثاث منزل را به غارت بردند و حتی کتاب ها را در روی زمین و کوچه و بازار ریخته که باد آنها را ورق ورق می نمود...این عمال فجیع در سال 1217 به وقع پیوست.[2]

3-تحقیر زائران نبوی

گزارش های زیادی از اهانت وهابیان به زائرانی که از کشورهای مختلف برای زیارت خانه خدا و مدینه منوره می آمدند گزارش شده است.در گزارشی که مربوط به سال 1395ق آمده است:«در مدینه منوره کنار قبر پیامبر اکرم با صحنه بسیار عجیبی رو به رو شدم. دیدم که وهابیان با انواع اهانت ها با مسلمانان برخورد می کنند و مسلمانان را که میهمانان خدا  و رسولند با انواع فحش و دشنام از کنار قبر رسول خدا(ص) دور می سازند. هر گاه زائر قصد اظهار محبت به حضرت و نزدیک شدن به ضریح رسول خدا(ص) و بوسیدن آن را داشت، او را با جمله«ابتعدو ایها المشرکون»؛ دور شوید ای مشرکان، از ضریح دور می ساختند. از این کردار بسیار ناراحت شدم، و بعد از مراجعه به تاریخ دیدم که این اعمال نشات گرفته از افکار بزرگان وهابیان از قبیل ابن تیمیه و دیگران است.[3]

4-تخریب مقدسات مدینه و مکه

در حالی که دین مبین اسلام سخنی جز وحدت واتحاد بین مسلمانان ندارد،وهابیت از زمان شکل گیری،فرقه های دیگر اسلامی را تکفیر کرده و موجب افتراق و جدایی در امت اسلامی گردیده است. در همین راستا دست به تخریب مقدسات دینی دیگر گروه ها و فرقه های اسلامی زده است.

وهابیان پس از تسلط کامل بر حجاز در سال 1344 ق تمام آثار صحابه را در مدینه نابود کردند؛ آنان زادگاه امام حسن(ع)، امام سجاد(ع)، امام حسین(ع) در مدینه، قبور شهدای بدر، بارگاره ائمه بقیع، امام حسن(ع)، امام سجاد(ع0)، امام باقر و امام صادق(ع) و بیت الاحزانی که امام علی(ع) برای حضرت زهرا(س) بنا نهاده بود و مرقد مطهر فاطمه بنت اسد مادر امیرمومنان را با خاک یکستان کردند.

عثمان بن بشر نجدی وهابیدر مورد تخریب مقابر مکه می نویسد:

آن گاه سعود و مسلمانان از عتیق حرکت کرده و در مغاسل فرود آمدند و از آنجا احرام به عمره بستند. سعود وارد مکه شد و بر آن سرزمین استیلا یافت و به آنان امان داده و به اهالی آن صدقات و عطای بسیار نمود. و چون سعود و مسلمانان از طواف و سعی فارغ شدند افرادی را به اطراف فرستاد تا هر چه گنبد بر روی قبره و مشاهد شرک-به تعبیر او- است خراب کنند، و در مکه از این نوع در پایین و بالا و وسط و خانه های آن، بسیار وجود داشت. در مکه بیش از بیست روز توقف نمود و مسلمانان در آن مشاهد بیش از ده روز مشغول به خراب کردن بودند. آنان از اول صبح تا اخر روز بقعه ها را خراب کردند و با این عمل خود به خداوند یکتا تقرب می جستند. به حدی که در مکه چیزی از این مشاهد و گنبدها نماند جز انکه همه را با خاک یکسان نمودند.[4]

6- وهابیان و مسئله فلسطین

در حالی که دشمن صهیونیست، مسلمانان فلسطین را از خانه و کاشانه خود بیرون کرده و از سوی دیگر همه افکار عمومی بر طرح و نقشه صهیونیست ها در خاورمیانه واقف هستند،با این حال می بینیم که مفتی اعظم وهابیان در زمان خود شیخ  عبدالعزیز بن عبدالله بن باز فتوا به جواز صلح با یهود را داده است.[5].

در طی سالهای اخیر هم نه تنها هیچ کمکی به گروه های مختلف فلسطین از سوی دولت آل سعود نشده است بلکه گزارش ها حاکی از روابط پنهان و آشکار این دولت با رژیم صهیونیستی برای افزایش فشار به فلسطینیان دارد.

7- سوزاندن کتابخانه های بزرگ

آتش زدن کتابخانه بزرگ«المکتبه العربیه» که بیش از 60 هزار عنوان کتاب گرانقدر و بیش از 40 هزار نسخه خطی منحصر به فرد که  در میان آنها برخی از آثار خطی دوران جاهلیت و قرار داد یهودیان با کفار قریش بر ضد رسول خدا(ص) وجود داشت، و همچنین آثار خطی حضرت علی(ع)و ابوبکر و عمر و خالد بن ولید و طارق بن زیاد و برخی از صحابه پیامبر(ص) و قران مجید به خط عبدالله بن مسعود بود.

تصاویر قبور بقیع قبل از تخریب:




تصویر گنبد ائمه در بقیع،  پیش از تخریب آن توسط آل سعود


تصویر قبرستان بقیع در سال ۱۸۸۰ میلادی


تصویر قدیمی  از مزار و مسجد حضرت حمزه در اُحُد


تصویر قبرستان بقیع در سال ۱۸۹۰ میلادی

قبرستان بقیع بعد از تخریب
پی نوشت ها:

-[1] عثمان بن بشر نجدی ، عنوان المجد فی تاریخ نجد،ریاض، دار الحبیب،1420،ج1، ص217

[2] - جمیل صدقی زهاری، فجر الصادق، چاپ بغداد،2004، ص19-20

[3] -.عمر عبدالسلام،مخالفه الوهابیه للقران و السنه، دار الهدایه، ص3و4

[4] - عثمان بن بشر نجدی ،همان،ج1،ص220

[5] -برای آگاهی بیشتر درباره فتوای وی ر.ک(مجله البحوث الاسلامیه، شماره 35،ص24).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد