شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

احداث منازل روستایی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به سپاه واگذار شد

احداث منازل روستایی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به سپاه واگذار شد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات آواربرداری را از ساعات اولیه پس از زلزله شروع کرده‌ایم و می‌خواهیم احداث منازل مناطق روستایی را که به بسیج و سپاه واگذار شده است به‌سرعت آغاز کنیم.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه روند بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مدیریت میدانی یگانهای خدمات‌رسان سپاه به هموطنان زلزله‌زده در گفت‌وگویی با بیان اینکه کانون زلزله‌ای که دو شب پیش رخ داد عمدتاً شهرستان سرپل ذهاب (دشت ذهاب)، شهرستان دالاهو، دامنه‌ای از اسلام‌آباد و قصر شیرین بود، گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از تخریب در سرپل ذهاب و روستاهای اطراف رخ داد.

وی گفت: متأسفانه ساختمان‌هایی که به‌خوبی احداث نشده و یا قدیمی بودند، دچار تخریب کامل یا تخریب قابل توجهی شدند، اما از آنجایی که این منطقه در دوران دفاع مقدس جزو مناطق جنگی بود و بسیاری از منازل روستاها و شهرهای سرپل ذهاب بعد از جنگ بازسازی شده و جدیدساز بودند، کمتر دچار آسیب شدند.

سرلشکر جعفری در ادامه با ابراز اینکه عملیات آواربرداری از ساعات اولیه پس از زلزله در روستاها و شهر سرپل ذهاب به‌وسیله خود مردم و نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه که در منطقه حضور داشتند آغاز شد، گفت: عملیات آواربرداری در مناطقی که حجم تخریب خیلی گسترده نبود و منازل نوساز بودند به‌سرعت صورت می‌پذیرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیازمندی‌های مردم عمدتاً چادر، پتو، آب آشامیدنی و نان گرم است، گفت: تا بعد از ظهر روز گذشته چنین مشکلاتی وجود داشت اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، از امروز صبح، کمک‌ها در حال رسیدن است.

وی گفت: شب گذشته نیز چادرهای زیادی میان روستاییان منطقه توزیع شد و در بازدیدی که از آسیب‌دیدگان سرپل ذهاب داشتم اکثر مردم چادر داشتند.
سرلشکر جعفری با اعلام اینکه "می‌خواهیم احداث منازل روستایی را که به سپاه و بسیج واگذار شده است، شروع کنیم"، گفت: پس از پایان عملیات آواربرداری، احداث منازل را به‌سرعت انجام می‌دهیم.

وی با تصریح به اینکه اکنون مردم حادثه‌دیده جان‌پناه ندارند، گفت: حادثه‌دیدگان با چادرهایی که توزیع شده بود، اسکان موقت داده شده‌اند و فقط باید برنامه‌ریزی کرد تا به‌سرعت منازل مردم را بسازیم.

سرلشکر جعفری با اظهار اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به‌همراه ماشین‌آلات زیاد در منطقه حضور داشته است، گفت: نیروهای کمکی از همان لحظات اول کمک کردند تا آواربرداری به‌سرعت پیش رود.

وی گفت: برای حفظ امنیت مردم و بازکردن جاده‌ها نیز تمهیدات لازم صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به استقرار بیمارستان‌های صحرایی سپاه در مناطق زلزله‌زده و انجام اقدامات درمانی اظهار کرد: از تهران و استان‌های دیگر بیش از 40 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد و تیم‌های پزشکی نیز مستقر شدند که خدمات‌رسانی به مصدومین و مجروحین را انجام می‌دهند.

سرلشکر جعفری در پایان تأکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیقی که صورت می‌پذیرد با یاری خدا عملیات احداث منازل هموطنان زلزله‌زده به‌زودی آغاز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد