شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

موافقت امام خامنه‌ای با اعطای تسهیلات به سربازان زلزله‌زده کرمانشاه

موافقت امام خامنه‌ای با اعطای تسهیلات به سربازان زلزله‌زده کرمانشاه

مقام معظم رهبری با اعطای تسهیلات به سربازان زلزله‌زده کرمانشاه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، ستاد کل نیروهای مسلح مصوبات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت سربازان زلزله‌زده کرمانشاه صادر کرد؛ در این اطلاعیه آمده

ضمن عرض تسلیت به هموطنان زلزله‌زده کرمانشاه که عزیزان خود را از دست داده‌اند و آرزوی صبر و سلامتی که در این حادثه مصدوم شده‌اند بنا بر پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، تسهیلاتی برای کارکنان وظیفه این مناطق در نظر گرفته شده است.

مشروح این تسهیلات به شرح ذیل است:

الف: به سربازان درحال خدمت در زمان وقوع زلزله (حین خدمت و آموزش) اعزامی از مناطق فوق که خانواده آنها در مناطق زلزله‌زده سکونت داشتند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان برابر تأیید هیئت رسیدگی به موضوع ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی، 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده شود و این مدت جزو خدمت دوره ضرورت محسوب می‌شود و کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی، خدمت را ترک کرده‌اند در صورتی که متحمل آسیب جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا بالاتر واحد مسکونی) شده‌اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت خانواده باید پس از 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کنند و این 10 روز جزو مرخصی استحقاقی آنها محسوب می‌شود.

ب:  سربازانی که خانواده‌ آنها در محل زلزله‌زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا واحدهای مسکونی آنها (تخریب 40 درصد و یا بالاتر) وارد شده، به نزدیک‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل شوند.

ج: اعزام مشمولان شهرستان‌های زلزله‌زده که آسیبی به افراد خانواده یا به واحدهای مسکونی آنها به میزان 40 درصد یا بالاتر وارد شده، به مدت یک سال به تعویق می‌افتد و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص‌یافته را تا 29 اسفند امسال پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیکترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده بکارگیری می‌کنند.

د:مشمولان و سربازان زیر با تشخیص هیئت رسیدگی موضوع ماده 24 قانون وظیفه عمومی از انجام و یا ادامه خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

1/ کسانی که تمام یا حداقل 2 نفر از اعضای درجه یک خانواده خود را از دست داده‌اند.

2/ کسانی که سرپرست خانواده را از دست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده ا برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد.

3/ سربازان متأهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده و یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد.

4/ سربازان متأهلی که به دلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل حادثه، بی‌سرپرست  باشد.

5/ سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب شود.

هیئت رسیدگی به ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی با حضور این افراد تشکیل می‌شود:

الف: بخشدار محل یا نماینده او.

ب: رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده وی.

ج: نماینده دادستان شهرستان و در صورت نبودن دادسرا و وجود دادگاه، نماینده دادگاه.

د: نماینده سپاه پاسداران محل.

هـ: یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر.

وعده سردار سلیمانی و "انتقامِ سپاه" حکومت داعش را سرنگون کرد + فیلم و عکس

وعده سردار سلیمانی و "انتقامِ سپاه" حکومت داعش را سرنگون کرد + فیلم و عکس


دو ماه پس از وعده سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، داعش حالا نابود شده و دیگر حکومتی ندارد.

گروه امنیتی - دفاعی خبرگزاری تسنیم - حسین دلیریان: روز گذشته شهر البوکمال در شرق دیرالزور توسط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی به طور کامل آزاد شد تا آخرین شهر تحت اشغال داعش در عراق و سوریه آزاد شود و عملا حکومت خودخوانده تروریست‌هایی که 6 سال منطقه را درگیر خود کرده بودند، به پایان راه برسد.

داعش را بسیاری از کارشناسان مولود نامشروع القاعده می‌دانند که نطفه آن را ابتدا در عراق ابومصعب الزرقاوی رهبر القاعده در عراق بنا نهاد، آنجایی که دولت اسلامی عراق را در این کشور اعلام کرد و اقدامات تروریستی بسیار زیادی علیه مردم عراق و البته چندین اقدام نظامی علیه نظامیان آمریکایی، انجام داد.

بیشتر بخوانید

امام خامنه‌ای: ارتش و سپاه در زلزله کرمانشاه کمک نمی‌کردند، غصه و تلفات ما بیش از این می‌شد + فیلم اختصاصی

امام خامنه‌ای: ارتش و سپاه در زلزله کرمانشاه کمک نمی‌کردند، غصه و تلفات ما بیش از این می‌شد + فیلم اختصاصی

اولین فیلم از سخنرانی رهبر انقلاب در جمع مردم زلزله زده کرمانشاه منتشر شد.


بخشی از سخنان امام خامنه‌ای که در میان مردم زلزله‌انجام شده به شرح زیر است:

  ** بسیاری از مردم به قدر وسع و توان خودشان به وظیفه خودشان عمل کردند؛ مسئولین هم بخصوص در برخی بخش‌ها خوش درخشیدند و کار کردند، تلاش کردند، البته بنده قانع نیستم.

** بنده معتقدم مسئولین بخش های مختلف بایستی بایستی مجاهدت و تلاش خودشا نرا مضاعف کنند

** همچنانی که در ساعات اول ارتش در شهرها و سپاه در روستاها به کمک در زیرآورا ماندگان شتافتند و حضور آنها موثر بودند و اگر نمی‌آمدند داغ  ما و غصه ما خیلی بیش از این می‌شد و تلفات ما خیلی بیش از این می‌شد، در ادامه راه، در ادامه کمک‌ها و در ادامه یاری رساندن به مناطق زلزله زده هم بایستی مجاهدت ها انشالله مضاعف بشود


حضور رهبر انقلاب در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب

حضور رهبر انقلاب در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در شهر سر پل ذهاب -از مناطق زلزله‌زده- حضور یافتند و از برخی نقاط آسیب‌دیده بازدید کردند. ایشان سپس در جمع مردم سر پل ذهاب حاضر شدند و دقایقی در جمع اهالی داغدار و مصیبت‌زده‌ی این شهر سخنرانی کردند.