شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان به درد دل مردم گوش دهند

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان به درد دل مردم گوش دهند

به گزارش عمارنامه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: در اعتراض به مشکلات معیشتی و اشتغال مردم برخی تنها راه را رفتن به سراغ تظاهرات خیابانی دیدند، بعد جمعی که معجونی از افراد فریب‌خورده و ضدانقلاب بودند به آن‌ها پیوستند و به ویران‌گری و اهانت به همه مقدسات پرداختند، شیاطین خارجی نیز از این فرصت استفاده کرده و توطئه‌افکنی کردند.
وی با تأکید بر اینکه مردم با راه‌پیمایی پرشکوه خود پاسخ این گروه اندک را خواهند داد، افزود: شرکت‌کنندگان در این اغتشاشات بسیار اندک هستند، گزارشات دیشب و پریشب که اقدام به راه‌پیمایی کرده‌اند حاکی از آن است که اغتشاشگران در کل کشور بیش از 5 هزار نفر نیستند.
مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: حقیقت این است که مسئولان چاره‌ای ندارند جز اینکه به درد دل مردم مستقیماً گوش فرا دهند و باید در تمام طول سال یک روز هفته را برای شنیدن مردم بگذارند، این هفته از جامعه دانشجویان دعوت کنند تا دردهای خود را بگویند و اگر راه‌حلی دارند آن را پاسخگو باشند همچنین در روزهای بعد با سایر اقشار مردم نشست برگزار کنند و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند سپس گروهی را مأمور جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کنند تا قوانین و برنامه‌ها بر طبق آن تنظیم کنند و در طول سال ادامه یابد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات احتیاجی به حرکت در خیابان‌ها نیست خاطرنشان کرد: مسئولان باید به درد دل مردم گوش دهند.
وی با اشاره به آتش افزونی فضاهای مجازی در اغتشاشات اخیر کشور گفت: بارها به مسئولان از رئیس‌جمهوری گرفته تا دیگران تذکر و هشدار داده‌ایم که فضای مجازی بلای جان همگان است، فحشا را به درون خانواده‌ها می‌فرستد و خطری برای نظام اسلامی، انقلاب و امنیت جامعه است متأسفانه گوش شنوایی نبود اکنون دامن همگان را گرفته است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر گفت: شنیده‌ام یک مأمور موصاد نشسته و مردم را تشویق می‌کند که به راه‌پیمایی بفرستد، از مسئولان سؤال می‌کنم که فضای مجازی که پدیدآورندگانش دشمنان هستند و ما را عملاً برده خود می‌سازند آیا عاقلانه است که خود را برده آن‌ها کنیم؟
وی ادامه داد: بیایید از فرصت استفاده کنیم و برای فضای مجازی توسط کارشناسان آگاه طرح‌های ریخته شده را تکمیل کنیم و به‌جای لجن‌زار متعفنی به نام تلگرام قرار دهیم و آرامش، امنیت و سلامت جامعه را حفظ کنیم، نگوییم موقتاً قطع کرده‌ایم مجدداً آن را وصل می‌کنیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: سخن دیگر اینکه برخی تصمیم گرفته‌اند به توجیهگری پرداخته و پیام آشکار این حوادث را فراموش کنند، به‌جای توجیه کردن باید مشکلات مردم را رسیدگی کرد، و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شوند افراد هوشیار و باایمان چنین هستند.
وی در پایان از مأموران انتظامی خواست که  نگذارند بیش از این به اموال عمومی صدمه و به مقدسات اهانت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد