شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

صدیقی: ملت ایران زیر بار بدحجابی و بی‌حجابی نمی‌رود

صدیقی: ملت ایران زیر بار بدحجابی و بی‌حجابی نمی‌رود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: تقوا زمینه جلب رضایت خدا و جذب عنایت حق‌تعالی است. بی‌تقوایی و  خدافراموشی، دنیا و آخرت انسان را تاریک می‌کند و برای انسان مشکل‌ساز است، پول و مقام برای انسان آسایش و آرامش نمی‌آورد و گره‌ای بر گره‌های باطنی او می‌افزاید و انسان بی‌خدا در همه شئون زندگی همواره در تنگنا است.

وی با بیان اینکه تقوا در 3 جبهه رشد فردی، انسجام خانوادگی و ترقی اجتماعی موثر است، ادامه داد: صداقت و امانت و وفای به عهد در زندگی انسان موثر است اگر فردی در این زمینه‌ها مراقبت نداشته باشد منافق است و عبادات او نیز مورد قبول نیست.

امام جمعه موقت تهران افزود: مدیری که به پست خود خیانت می‌کند و به دنبال کار خودش است و کاری به لوازم آن سمت ندارد یا افراد خائن را چون فامیل و هم جریان او است در پستی می‌گمارد و سرنوشت یک ملت را به او می‌سپارد او نیز خائن است چون آن فرد قراردادی که با کمپانی‌های خارجی منعقد می‌کند مشخص نیست که اعتمادی به آنها هست یا خیر؟

حجت‌الاسلام صدیقی ضمن تبریک روز زن با اشاره به مسئله حجاب، اظهار داشت: روز گذشته بخشی از ناراحتی رهبر انقلاب و نایب امام زمان (عج) را  در زمینه حجاب را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه از زمان رضاخان تحمیل فرهنگی برای برداشتن حجاب در کشورمان آغاز شد، افزود: امروز برخی افرادی که پدران شان در دین شاخص بودند می آیند و حرف‌هایی درباره حجاب می زنند که شایسسته نیست.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه حجاب برای بانوی ایرانی نشان استقلال فرهنگی و اصالت دینی است، اضافه کرد: ما به حجاب بانوان مان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی نفرت داریم، ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت.

وی با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی در زنان ایران گفت: زنان ایرانی در معرکه جهاد شهدای زیادی تقدیم کردند و دامانی فقیه پرور، شهید پرور و مدیر پرور دارند و در صحنه‌های سیاسی و انقلابی دوشادوش مردان مانند حضرت فاطمه زهرا (س) فعالیت می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز در عرصه های علمی، پژوهشی و معرفتی بانوان ما گاهی از مردان ما پیشی می‌گیرند؛ این هنر انقلاب و امام راحل و رهبری پیامبرگونه آمیخته با حکمت ایشان بود.

وی با تاکید بر اینکه ما بر بانوان کشورمان مباهات می کنیم گفت: زنان دنیای شرق را فریب دادند که زنان غربی آزاد هستند اما امروز از زبان مسئولان دسته اول غربی می شنویم که به دلیل خشونت‌های جنسی و غیرجنسی مردان در غرب، زن غربی جایگاهی از هویت انسانی برای خود احراز نکرده است و احساس حقارت دارد. خشونت در خانواده های غربی و در میان مسئولان آنها رواج دارد.

حجت‌السلام صدیقی ادامه داد: چندی پیش نخست وزیر انگلیس وزیری را به کابینه معرفی کرد به نام وزیر تنهایی، از 54 میلیون جمعیت انگلستان 9 میلیون نفر تنها هستند زیرا ازدواج در این کشورها کمرنگ شده و ازدواج با حیوانات باب شده است. اگر رشد جمعیت با این روند در غرب پیش برود بساط بشریت برچیده می شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید مساله ازدواج را جدی گرفت و موانع آن را رفع کرد، گفت: خانواده ایرانی با جمعیت انبوه، قشونی برای اسلام و امام زمان(عج) تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه به برخی مسئولان تذکر می‌دهم که مجالسی که تشکیل می‌شود در طراز انقلاب و شهدا باشد، افزود: اگرچه در تهران مراسمی برگزار شد و مسئولان عذرخواهی کردند، اما باید مراقب باشند که کاری نکنند که بعدها مجبور به عذرخواهی شوند.

حجت‌السلام صدیقی تصریح کرد: مسئولان و ادارات، جرائد و صداوسیما باید از فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند و کارهایی نکنند که در طراز انقلاب و شهدا نباشد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه 14 اسفند مساله بنی‌صدر فراری مطرح است، اظهار کرد: یکی از عبرت‌های تاریخ انقلاب قضیه بنی‌صدر است او سر سفره امامت، ولایت و خون شهدا آمد و آرای مردم را به هر طریقی بود جلب کرد، البته تنها رای آوردن ملاک نیست، نمونه‌های زیادی از این افراد را در انقلاب داریم.

وی گفت: وقتی بنی‌صدر سکان مملکت را در اختیار گرفت و فرماندهی کل قوا به او سپرده شد، طغیان کرد و خودش را از بدنه مردم و انقلاب، جریان حزب‌اللهی، شهادت دور کرد و به سمت مشتی غرب‌گرا که برای او سوت و کف می‌زدند میل پیدا کرد و به این مردم بی‌اعتنا شد.

صدیقی با بیان اینکه بنی‌صدر از پرچم ولایت فاصله گرفت ادامه داد: ولایت در اسلام هم دیانت است و هم جمهوریت، ولایت فقیه بلندگوی مردم است و دلسوز مستضعفین و توده‌های مردم نیازمند است و از نظر مردم هرگز جدا نمی‌شود اما بنی‌صدر از ولایت جدا شد و به مردم و دین بی‌اعتنایی کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مسئولان هر از چندگاهی با خدا خلوت کنند آیا عوض شده‌اند یا خیر و یا چه کسانی دورشان هستند که برایشان سوت و کف می‌زنند و روابط آنها با خارجی‌ها چگونه است. باید مسئولین مراقب باشند تا مثل بنی‌صدر افسانه تاریخ نشوند.

وی با اشاره به مساله راهیان نور گفت: جبهه‌ها در 8 سال دفاع مقدس یک مقطع تاریخی نیست، یک کلاسی است که با حضور شهیدان رونق گرفته است.

حجت‌السلام صدیقی با بیان اینکه شهدا در 8 سال دفاع مقدس از تحلیل‌ها نترسیدند و جنگیدند، اظهار داشت: آنهایی که ماندند هیچگاه با نظام ستیز نکرده‌اند و از آن طلبکار نشده‌اند. جبهه‌ها یک کلاس مستمر است که درس سیاست و ایثار را به مردم می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مساله جشن عاطفه‌ها نیز گفت: در چند روز گذشته ترافیک در خیابان‌ها نشان می‌دهد که رونقی برای خرید پایان سال وجود دارد اما اشخاصی را داریم که آهی در بساط ندارند و شرمنده زن و بچه خود هستند و یا مقروض هستند و در زندان به سر می‌برند که در جشن عاطفه‌ها نباید برای آنها کم گذاشت.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به پیش‌رو بودن مراسم آخرین چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال است البته اسلام با سنت‌های ملی مقابله نکرده ولی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان  برای دی ماه آن شورش را به پا کردند و برای بهمن ماه و اسفند ماه هم نقشه کشیده بودند، اضافه کرد:  با بصیرت مردم ، با عنایت  امام زمان(عج) و با رهبری بی‌نظیر که در دنیا هیچ کسی را مانند ایشان سراغ نداریم، مسئله‌ای پیش نیامد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب عمود خیمه استقلال و عزت، حکیم، هدایتگر و بصیر هستند. سخنانشان نسخه‌هایی بر اساس دردهای جامعه است و بصیرت را تقویت می کند. مسئولان نظام باید مانند مردم به چنین رهبری افتخار کنند که حواسش به عائله خداست و همه زندگی‌اش مردم هستند. ایشان توطئه‌ها را خنثی کردند.

صدیقی ادامه داد: در چهارشنبه سوری جوانان اوضاع جامعه را نباید به هم بریزند. در آتش سوزی‌ها جوانان ما جان خود را از دست می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: وی با مواضعی که در باره برنامه موشکی کشورمان داشت بالاخره به ایران آمد و البته جواب‌هایی نیز گرفت.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: اینکه وزیر امور خارجه فرانسه  دلال آمریکا شود و بگوید در مسائل منطقه باید از ما اجازه بگیرید این نادرست است، رهبر معظم انقلاب فرمودند منطقه ما به آنها ربطی ندارد و در این زمینه تا به حال به هیچ احدی اجازه دخالت ندادیم و از این به بعد نیز اجازه فتنه گری نخواهیم داد. حضور آمریکا در منطقه حضوری برای فتنه گری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد