شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

برپایى مراسم معنوى احیا درشب 21 رمضان درروستای نیاک

برپایى مراسم معنوى احیا درشب 21 رمضان درروستای نیاک



شب عروج امیرالمومنین ونزول قرآن را قدر مى نهیم

وعده ما حرم مطهر سیدحسن ولى(ع)

بابرپایى مراسم معنوى احیا،مداحى وقرائت دعاى جوشن کبیر و صرف سحرى


(هیئت مکتب عاشوراى نیاک)


گزارشی از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در انجمن‌های شعری

گزارشی از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در انجمن‌های شعری


 وادی شعر


 بی‌تردید نخستین معلم ادبیات آقاسیدعلی، مادر ایشان بودە است: «مادرم خانمی بود بسیار فهمیده، باسواد، کتابخوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظ‌شناس؛ البته نه به معنای علمی، بلکه به معنای مأنوس‌بودن با دیوان حافظ، با قرآن کاملاً آشنا بود [...] بعضی از شعرهای حافظ که هنوز یادم است، از شعرهایی است که آن‌وقت از مادرم شنیدم؛ از جمله این یک بیت یادم است: سحر چون خسرو خاور عَلم در کوهساران زد   به دست مرحمت یارم درِ امیدواران زد»۱ بنابراین آشنایی آقا با وادی شعر و رمان به دوران کودکی ایشان برمی‌گردد؛ روزهایی که مادر داستان‌های شیرین قرآنی را به همراه اشعار حافظ برای او و برادر بزرگ‌تر و خواهرشان زمزمه می‌کرد.

 اما کم‌کم شعر، نقش پررنگ‌تری در زندگی ایشان گرفت. در سال‌های آغازین دهه‌ی ۳۰ خورشیدی کتاب‌های بررسی سبک‌های ادبی را مطالعه می‌کرد و نیز پس از مدتی، نخستین مصرع‌ها و بیت‌ها را سرود. در آن سال‌ها ایشان دفترچه‌ای هم به نام «سفینه‌ی غزل» داشت که اشعار زیبا و تک‌بیت‌های مورد علاقه‌اش را از شاعران می‌نوشت و زیرش تاریخ می‌گذاشت. پشت کتاب‌هایش هم پر بود از اشعار مختلف؛ شعرهایی که معمولاً برای رفع خستگی درس و بحث آن‌ها را می‌خواند.

فتنه‌گران و قائلان سکولاریزه کردن کشور مجالی برای فعالیت مدیریتی ندارند

رئیس قوه‌قضاییه:


فتنه‌گران و قائلان سکولاریزه کردن کشور مجالی برای فعالیت مدیریتی ندارند


آملی لاریجانی


خبرگزاری تسنیم: رئیس قوه‌قضاییه با بیان اینکه فتنه‌گران و قائلان سکولاریزه کردن کشور و سیاست در مدت اخیر دوباره سر برآورده‌اند، گفت: وضع سیاسی کشور به گونه‌ای نیست که مجال فعالیت های مدیریتی برای آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط‌عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله‌ ‌آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره ضرورت انتخاب مسیر و جهت درست در زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی و تأکید بر خسارت عظیمی که در نتیجه گام برداشتن در مسیرهای اشتباه، برای افراد و کشور به جای می‌ماند، حضرت امام (ره) را الگو و شاخص مسیر و جهت انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را با ترجمانی قرآنی و مبتنی بر سنت الهی بنیان گذاشتند و معتقد به دخالت اسلام در تمام شئون زندگی بودند و این کلام و سیاست الهی همواره شاخص حرکت و دوام نظام اسلامی است.

رئیس قوه قضاییه افزود: در این مدت اخیر کسانی که اهل فتنه سال 88 و در جریان اصلاحات قائل به سکولاریزه شدن کشور و سیاست بودند و راه امام (ره) را بر نمی‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا که امت تفکرات این گروه را برنمی‌تابد و تعرّب بعد از هجرت در ایران اسلامی ما جایی ندارد.

آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه برخی گروه‌ها در سال‌های گذشته در عین زیرکی هم مدعی انقلاب بودند و هم تمام تلاششان جدا کردن انقلاب از مسیر و جهت اصلی و دوری از ولایت فقیه به عنوان آموزه اصلی حضرت امام (ره) بود و دخالت قرآن و سنت را در همه شئون بشری نمی‌پذیرفتند، به تلاش‌های اخیر برخی از طرفداران همان تفکر اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که به تفکر سکولار اعتقاد دارند و می‌خواهند دموکراسی غربی را جانشین فهم قرآنی قرار دهند باید بدانند که حضرت امام (ره) شاخص انقلاب است و به اندازه کافی بینات و محکمات ایشان و سخنانشان در دسترس است و اینگونه افراد و گروهها راه به جایی نخواهند برد و وضع سیاسی کشور به گونه‌ای نیست که مجال فعالیت های مدیریتی برای آنها باشد.

رئیس دستگاه قضا، مردم ایران را مردمی مؤمن و معتقد به اسلام و انقلاب دانست که ایمان و ارادت آنان به اسلام و مبانی دینی در ایامی مانند ماه مبارک رمضان و شبهای قدر کاملاً نمایان است و تمام مسئولان و دست اندرکاران نیز باید در جهت گیری‌های سیاسی خود در مسیر اصلی انقلاب و اسلام گام بردارند و مسیر را اشتباه نروند چرا که در غیر این صورت ملت ایران به آنان اجازه حرکت نخواهد داد.

آملی لاریجانی با تبریک ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) به فرا رسیدن شبهای قدر اشاره و اظهار کرد: شبهای قدر فرصت عظیمی برای درک توحید الهی است و باید تمام تلاش و استعداد خود را برای درک هر چه بهتر این شبها به کار گیریم و به هر بهانه‌ای به طرف حق تعالی و الطاف الهی برگردیم.

رئیس قوه‌قضاییه توحید را سرمنشأ تمام خیرات و برکات در عالم توصیف کرد و ایام قدر را فرصت بسیار مناسب و ویژه‌ای برای رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: در ایام و لیالی قدر ملائکه به اذن خداوند متعال فرود می‌آیند و این نزول الهی، کاملاً خاص و ویژه است و به امر الهی تمام مقدرات انسان در این شبها رقم خواهد خورد و بر این اساس است که درک این شبهای عظیم و خیر و برکت آن بالاتر از یک عمر است و تمام مؤمنان و مسلمانان باید تلاش کنند که قلوبشان برای تابیدن انوار محبت الهی در این شبها آماده شود.

وی ماه مبارک رمضان و شبهای قدر را فرصت بسیار مناسبی برای یافتن مسیر و جهت صحیح حرکت و تقرب به الطاف الهی دانست و تصریح کرد: حقیقت توکل، برگشت انسان به نگاه توحیدی است و اگر توحید به معنای حقیقی بر انسان ظاهر شود توکل به معنای حقیقی نیز نمایان خواهد شد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گزارشی از اقدامات و عملکرد این سازمان ارائه داد و سپس بحث و بررسی درباره پیش نویس طرح دادرسی الکترونیکی و آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای ادامه یافت و بندهایی از آن به تصویب مسئولان عالی قضایی رسید.


منبع:تسنیم

حجاب (لزوما) به معنای چادر نیست،حجاب به معنای پوشیدن سالم است،نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است .

مقام معظم رهبری :


حجاب (لزوما)  به معنای چادر نیست،حجاب به معنای پوشیدن سالم است،نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است .


طرح گرافیک/ میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع)

طرح گرافیک/ میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع)





منبع: تسنیم

سه برادر که در فاصله چهل روز به شهادت رسیدند+ تصاویر

سه برادر که در فاصله چهل روز به شهادت رسیدند+ تصاویر


روایتی خواندنی از دلاورمردان لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، شهیدان محمد علی،  قاسم و حجت الله عبوری… به گزارش رجانیوز، آنچه که در پی می‌آید ماجرای عجیب شهادت این سه برادر اهل ساری است که در فاصله چهل و به ترتیب سن، خون مبارک‌شان در راه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی جاری می‌شود. روایت شهادت آنها، توسط جانباز سرفراز “علی‏رضا علی‏پور” از هم‌رزمان این شهیدان بیان و توسط نویسنده دفاع مقدس برادر جانباز  ”غلامعلی نسائی” قلمی شده است که متن کامل آن در ادامه می‌آید.



  بقیه درادامه مطلب


منبع:سایت دیاررنج

ادامه مطلب ...

استاد فاطمی نیا و سخنانی پیرامون ماه مبارک رمضان و شبهای قدر

استاد فاطمی نیا و سخنانی پیرامون ماه مبارک رمضان و شبهای قدر




رمضان سوزاننده گناهان

استاد فاطمی نیا:در قرآن میفرماید:"شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدى للناس وبینات من الهدى والفرقان"  بعضی از روایات ناظر است بر اینکه رمضان اصلا از نام های خداست و حتی حدیث داریم که میفرماید:لا تقولو جاء رمضان و ذهب رمضان نگویید رمضان آمد و رمضان رفت قولوا جاء شهر رمضان بگویید ماه رمضان آمد. حالا این حدیثی است که میشود مورد تحقیق قرار بگیرد و ممکن است که رمضان به اعتباری از نام های خدا باشد، این حرف مستبعدی نیست.و اما از نظر لغت ملاحضه میفرمایید که را و میم و ضاد اصل لغت رمضان است، الف و نون، زائد بر جوهر لغت است خب همیشه همینطور است وقتی شما میگویید "حدثان" همان حا و دال و ثا اصل لغت است بقیه زائد است، علی کل حال این ماده راء و میم و ضاد را لغویون برسی کرده اند و گفته شده است که این یک اصل است خب این را توضیح بدهم، بعضی لغت ها را میبینید که دو اصل است، دو تا کلمه می آید این ها از نظر جوهر و مواد عینا یکی هستند اما دو اصل هستند، معانی متفاوت میشود، من اینجا همان مثال فا و را و سین را میزنم که مثلا از این حروف "فَرَس" درست میشود "فَرَس" به معنای اسب است اما از طرفی میبینیم که دریدن شیر را میگویند "افتراس"، اگر شیر حیوانی را دریده باشد میگویند "افترسه الاسد" و آن شکاری که شیر بدست می آورد آن را "فریسه" میگویند در صورتی که ملاحضه میکنید هیچ ربطی به اسب ندارد یا اینکه فِراست به معنای تیز هوشی و پیش بینی است حالا فََراست اگر بگوییم به معنای اسبداری میشود، یک زیر و زبر انقدر حساس است فِراست یعنی تیزهوشی آینده نگری فَراست یعنی اسب داری، خوب این را مثال میزنیم که اینها دو اصل هستند برای اینکه فَرس که اسب باشد ربطی به طعمه شیر ندارد و هکذا، اما اصل واحد ان شاء الله جوان ها دقت میکنند به لغتی میگویند که این لغت به هر شکلی به هر صورتی در بیاد یک روح بر آن سایه میگسترد یعنی همان مفهوم در همه جا محفوظ است و گفته اند یکی از اون ها راء و میم و ضاد است که رمضان ار آن درست شده است هر کجا راء و میم و ضاد باشد از آنجا حرارت و سوزاندن استفاده میشود.مثلا سرزمینی که آفتاب آن را داغ کرده باشد میگویند "ارضٌ رمضاء" سرزمینی که آفتاب داغش کرده است، پس رمضان یعنی داغ ، سوزاندن از آن استفاده میشود، چرا؟ باز برمیگردیم به حدیث، میفرماید:"سمی رمضان رمضان لانه تحرق الذنوب" این ماه را رمضان نامیدند به خاطره اینکه رمضان گناهان را میسوزاند، گناهان بندگان در این ماه بخشیده میشود.


بقیه سخنان درادامه مطلب


   ادامه مطلب ...