شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

عظمت مقام حضرت صدیقه (سلام الله علیها) + اینفوگرافی

عظمت مقام حضرت صدیقه (سلام الله علیها) + اینفوگرافی


خداوند تبارک و تعالى:اى احمد! اگر تو نبودى افلاک را نمى آفریدم، و اگر على نمى بود تو را نمى آفریدم و اگر فاطمه نبود شما دو تن را نمى آفریدم. (کشف الآلى، تالیف صالح بن عبدالوهاب بن عرندس)

فرهنگ نیوز قصد دارد در ایام فاطمیه نسبت به شناخت بیشتر مقام حضرت زهرا (س) بعنوان اولین فدائی ولایت و نیز ابعاد مظلومیت ایشان مطالبی را در موضوعات مختلف منتشر نماید.

در وصف مقام حضرت فاطمه زهرا(س) همین بس که خداوند متعال سبب خلقت جهان را به واسطه ایشان دانسته است.کما اینکه در روایات مختلف از زبان اهل بیت(ع) نیز بر عظمت مقام ایشان و فضائل مادر سادات اسنادی است که بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
آن بانوی بزرگواری که مردان نمونه و شخصیتهای برجسته از بزرگداشتش ناتوان مانده‌اند آن انسان با برکتی که تمام پیامبران و فرستادگان الهی با چنگ زدن و در آویختن به ریسمان ولایتش رستگار و کامیاب شده‌اند. فاطمه‌ای که در توصیف و شناخت واقعیش زبان‌ها و خردها از کار افتاده و حیران گشته است. طاهره‌ای که والاتر از شناخته شدن با گفتار است و بزرگتر از آن است که آثار و نامه‌ها و مسندات، بازگو کننده‌ی‌شأن او، گردند.و خلاصه آنکه هر آنچه که گفته‌اند و درباره‌اش گفته شده فروتر از شان و مقام او است. در نمودار شخصیت او همین سخن کافی است که پدرش او را (ام‌ابیها) خوانده و به او «فداها ابوها» گفته است.
 
 

برای دریافت اینفوگرافی در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 
عصمت او بالاتر از عصمت انبیاست
 
بانوى بزرگ ما حضرت فاطمه زهرا(س) جوهره آفرینش، میوه نبوت و گزیده ولایت است. آن حضرت بر تمامى افراد بشر حتى پیامبران و مرسلین غیر از پدر بزرگوار و شوهر گرامیش برترى دارد.
این مطلب در آیات و روایات فراوانى وارد شده است و ما به آوردن برخى از آنها تبرک مى جوئیم:
روایتى است که علامه مجلسى (ره) از حضرت صادق (ع) نقل کرده است که فرمود:«و هى الصدیقه الکبرى و على معرفتها دارت القرون الاولى» [ علامه مجلسى، ملا محمد باقر، بحارالانوار ۴۳/ ۱۰۵.] اندیشمند گرانمایه ابوالحسن نجفى در کتاب ارزنده اش «ملتقى البحرین» در ذیل این حدیث گوید:مقصود از قرون نخستین دوران زندگى تمام پیامبران و اوصیاء و امت هاى آنان از حضرت آدم تا حضرت خاتم النبیین صلوات الله علیهم اجمعین است.یعنى خداوند هیچ یک از پیامبران را مبعوث نکرد مگر اینکه به فضیلت و محبت حضرت صدیقه کبرى زهرا (س) اقرار کنند. موید این مطلب روایتى است که سید هاشم بحرانى در کتاب «مدینه المعاجز» از آن حضرت آورده است که فرمود: نبوت هیچ پیامبرى تکمیل نشد تا اینکه به فضیلت و محبت آن حضرت اقرار کرد. و نیز روایتى که در صفحه ۱۹ همان کتاب از جابر از قول حضرت صادق (ع) نقل کرده است که مى گوید به حضرت عرض کردم به چه مناسبت حضرت را «زهراء» نامیده اند؟ فرمود: بدان جهت که خداوند آن حضرت را از عظمت خود آفرید، هنگامى که درخشید آسمان ها و زمین به نورش روشن شد و دیدگان ملائکه بهم آورد و همگى در مقابل عظمت خدا به سجده افتاده گفتند: اى خداى ما، اى آقاى ما، این نور چیست؟ خداوند به آنان وحى فرستاد و فرمود: این نورى از نور من است و آن را در آسمان خود جاى دادم. او را از عظمت خود آفریدم، و از صلب یکى از پیامبرانم بیرون مى آورم و بر تمام پیامبران برترى مى دهم و از آن نور امامانى را بیرون مى آورم که امر مرا به پا دارند و به حق من هدایت کنند و آنان را بعد از پایان یافتن وحى خود جانشینان خویش در روى زمینم قرار مى دهم.
همچنین در روایت دیگری حضرت صادق علیه السلام فرمود: اگر على بن ابیطالب با آن حضرت ازدواج نمى کرد تا روز قیامت بر روز زمین از آدم به بعد همسرى براى او وجود نداشت. [ علامه مجلسى، ملا محمد باقر، بحارالانوار، ۴۳/ ۱۰- ۱۱.] علامه مجلسى بعد از نقل این روایات مى گوید: به این روایات مى توان بر اشرف بودن على و فاطمه بر عموم پیامبران غیر از حضرت رسول (ص) استدلال کرد.

مدیحه سرایی گروه تواشیح طوبی | دانلود فایل


آنچه بعد از غسل و کفن او به ظهور پیوست
 
امیرالمومنین(ع) در باب غسل حضرت زهرا(س) اینگونه میفرمایند که:به خدا سوگند شروع به تجهیز او کرده و او را در پیراهن خودش غسل دادم و پیراهن را به یکسو نزدم، بخدا سوگند میمنت و برکت داشت و پاک و پاکیزه بود، بعد با زیادتى حنوط رسول خدا او را حنوط داده [جبرئیل حنوطى آورد حضرت رسول بخشى از آن را به فاطمه (س) اختصاص داد.] و او را در کفن هاى خودش پوشانیدم، وقتى که خواستم بندهاى کفن را ببندم صدا زدم: اى ام کلثوم، اى زینب، اى سکینه، اى فضله، اى حسن، اى حسین بیائید و از مادرتان بهره بگیرید،فراق و جدائى فرارسیده و دیدار به بهشت و قیامت موکول شده است.حسن و حسین جلو آمده و صدا مى زدند، آه و افسوس، غم و اندوهى همیشگى از فقدان جدمان محمد (ص) و مادرمان فاطمه زهرا، اى مادر حسن، اى مادر حسین، آنگاه که جدمان محمد مصطفى را دیدار کردى سلام ما را به او برسان و به آن حضرت بگو: بعد از تو در دنیا یتیم ماندیم.
 

 

روضه حاج منصور ارضی (بیت رهبری سال ۹۱) | دانلود فایل

امیرالمومنین على (ع) فرمود: خدا را گواه مى گیرم که فاطمه ناله اى کرد و فریادى کشید و دستهایش را کشیده و آن دو را به آرامى در آغوش گرفت و در این لحظه هاتفى صدا زد، اى ابوالحسن آن دو را از روى سینه مادرشان بلند کن که به خدا سوگند فرشتگان آسمانها را به گریه درآوردند، دوست مشتاق دیدار دوست است. [ علامه مجلسى، ملا محمد باقر، بحارالانوار ۴۳/ ۱۷۹- ۱۸۰.] 
 

برای دریافت پوستر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد