شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پدر بزرگوارشان

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پدر بزرگوارشان


به‌مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای


روایت رحلت پدر بزرگوار رهبر انقلاب + فیلم و عکس


آیت الله سیدجواد خامنه‌ای


خبرگزاری تسنیم: در پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پدر بزرگوارشان آمده است: پدر، استاد، و مربی دلسوز و محبوبم، حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدجواد خامنه‌ای، پس از عمری مشحون از صفا، تقوا و معنویت، دامن از زندگی زاهدانه برچید و دعوت الهی را اجابت کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چهاردهم تیرماه 1365، خبری مهم در کشور پیچید. آیت الله سید جواد خامنه‌ای دعوت حق را لبیک گفت. مشهد در سکوت غوطه‌ور شد و سکوت و بهت سراپای پامنبری‌های آیت الله سیدجواد خامنه‌ای در مسجد امام حسن مجتبی را گرفت. تیتر یک روزنامه‌ها کثیر الانتشار را شعار مردم مشهدی تشکیل داد: رییس جمهور ما تسلیت تسلیت ، پدر آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رئیس جمهور وقت دار فانی را وداع گفت عالمی که به گفته امام امت عمری را با علم و تعهد و تقوا به سر برده بود.


 

بقیه روایت درادامه مطلب


 

اولین ساعات بامداد روز پانزدهم تیر 1365، هزاران نفر از مردم سوگوار، جلوی مسجد امام حسن مجتبی جمع شدند؛ همان مسجدی که سال 53 جمعیت کثیری از جوانان و مردم در آن جمع می‌شدند و پای درس آقا سید علی خامنه‌ای با عنوان «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» می‌نشستند.



حالا مردم جمع شده‌اند تا از همان مسجد، پیکر پاک آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای پدر سیدعلی‌آقا را به سمت حرم تشییع کنند.آقای خامنه‌ای، رئیس جمهور محبوب، در میان مردم هستند و مردم با شعارهای مختلفشان ابراز همدردی کنند:

رئیس‌جمهور ما تسلیت تسلیت

عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز / رئیس‌جمهور ما صاحب‌عزاست امروز

عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز / مهدی صاحب‌زمان صاحب‌عزاست امروز

اکثر مقامات کشوری و لشکری و حوزوی هم در این تشیع حضور دارند. نماز میت را آیت‌الله شیرازی امام جمعۀ مشهد، همراه با جمعیت انبوه مردم، در حرم امام رضا خواند و پیک پاک آن مرحوم جنب دارالفیض به ‌خاک سپرده شد.




از دیگر سوی نیز سیل پیام‌های تسلیت از مقامات مختلف کشوری و لشکری و علما سرازیر شده بود که در رأس همه پیام‌ها، پیام امام امت قرار داشت.

پیام تسلیت حضرت امام خمینی بدین شرح بود:

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای رئیس جمهور محترم دامت افاضاته

رحلت والد معظم جنابعالی که عمری با علم و تعهد و تقوی به‌سر می‌بردند، موجب تأسف گردید. این مصیبت را به جنابعالی و اخوان محترم و خاندان جلیل تسلیت گفته، سلامت و موفقیت آن جناب را از خدای تعالی مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله

بیست و هشتم شوال المکرم سال 1406 هجری قمری

روح‌الله الموسوی الخمینی


 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز طی تلگرافی به محضر امام، از پیام تسلیت ایشان قدردانی کردند.

بسمه تعالی

محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی مدظله‌العالی

پیام تسلیت آن حضرت به‌مناسبت درگذشت پدرم قدس‌سره، نشان عنایت وافر به تکریم علم و تقوا و اخلاص و ورع و موجب سربلندی و تسلای اینجانب و دیگر بازماندگان آن عالم پرهیزکار و زاهد و مخلص گردید.

سپاس خود و همۀ بازماندگان را تقدیم می‌دارم و از خداوند دوام سایۀ بلند آن امام بزرگوار را مسئلت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران


 

اعلامیه دفتر امام مبنی بر برگزاری کجلس ترحیمی در هفدهم تیرماه،منشر شد.

اعلامیۀ دفتر امام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به‌مناسبت رحلت تأسف‌بار مرحوم حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج سید جواد خامنه‌ای قدس‌سره، والد ارجمند حضرت حجت‌الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای ریاست محترم جمهور دامت‌افاضاته که عمری را با فضیلت و علم و تقوی در کنار مرقد مطهر حضرت ثامن‌الأئمه صلوة‌الله علیه به‌سر بردند، عصر روز سه‌شنبه، سی شوال المکرم برابر با 65/4/17 مجلس ختمی از طرف حضرت امام خمینی مدظله‌العالی از ساعت 4 الی 6 بعدازظهر در مدرسۀ عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

ان‌شاءالله تعالی


دفتر امام خمینی



پیروی این اعلامیه، آقای خامنه‌ای که صاحب‌عزا هستند هم اعلامیه‌ای را منتشر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

پدر، استاد، و مربی دلسوز و محبوبم، حضرت آیت‌الله آقای حاج سید جواد خامنه‌ای، پس از عمری مشحون از صفا، تقوا و معنویت، دامن از زندگی زاهدانه برچید و دنیایی را که هرگز مجذوب زیور و زیبایی آن، نشده و مقهور شکوه و طنطنه‌اش نگشته بود، ترک گفت و دعوت الهی را اجابت کرد.

بدین مناسبت از سوی حضرت امام خمینی، امام عزیز امت و پدر تسلی‌بخش همۀ ملت، مجلس ترحیمی در مدرسۀ عالی شهید مطهری از ساعت 4 تا 6 بعدازظهر سه شنبه 65/4/17 منعقد است.


سید علی خامنه‌ای

رئیس‌جمهوری ایران



دهم مرداد، اولین نمازجمعۀ آیت‌الله خامنه‌ای بعد از درگذشت پدرشان است و ایشان در نمازجمعه از ابراز همدردی ملت تشکر کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد