شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

شهیدگمنام

شهیدگمنام



تاریخ شهادت:   اسفند  1362
محل شهادت:    عملیات خیبر جزیره مجنون
محل دفن:   جوار سید حسن ولی در روستای نیاک 11/5/1382
سن:    21 سال

به ظاهر ناشناخته می‌باشد ، نامی از پدر و مادر، خانواده، محل تولد و چگونگی زندگی و تحصیل او روشن نیست. نام شهید گمنام بر او نهادند. اما ! خوب بیندیشیم و با عمق جان نگاه کنیم ، در می‌یابیم که از هر حاضری حاضرترند و از هر ناظری ناظرتر. باید کلمه جاویدان نام بر او نهاد. مهم نیست پدر و مادرش چه کسی هست و در کجا بدنیا آمد و چگونه زندگی گذراند. حقیقت این است ، از صُلب شامخ و رحم طاهر ، قدم به وجود گذاشت و دنیای فانی را به گونه‌ای گذراند که با عملش تبیین نمود، از کجا آمده و در کجا هست و به کجا می‌رود. با شهادتش، معرفت و ارزش وجودی خود را هویدا ساخت. شهید جاویدالاثر که در جوار مولانا سید حسن ولی آرمیده است، در هر قدم از راهی که رفته، گلی کاشته و نهالی نشانده که نشان حماسه و ایثار، نشان صداقت و خلوص و نشان تعهد و تعبّد می‌باشد. چگونه می‌توان او را گمنام نامید؟ گمنام کسی است که نشانی نداشته و راهش کج و گمراه باشد.
ای شهید جاوید نام! شما از فرطِ ظهور، غایبید، از شدت ظهور، در خفائید. کدام چشم بیدار و دیده ی بیناست که شما را نبیند و نیابد؟
ای شهید! در  اندیشه‌ی ما هستی، در جان ما ریشه‌داری و تک‌تک خانه‌ی روستای ما، از وجود معطرت روشنایی دارد و داغ محبّتت در دلهای‌مان و نام خوبتان همیشه بر زبان‌مان جاری است. گمنام ما هستیم که با یاد و نام شما نام بدست می‌آوریم ، بی‌اثر ما هستیم که با وجود ذیجود شما هستی می‌یابیم و همه جا اثر و نشان شما همچون پرچمی در اهتراز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد