شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

پیام تلویزیونى به مناسبت بیست و دوم بهمن‌ در سال ۶۱

پیام تلویزیونى به مناسبت بیست و دوم بهمن‌ در سال ۶۱






بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

روز بیست و دوّم بهمن، روز نجات ملّت ایران و روز شکوفایى و پیروزى بزرگ‌ترین انقلاب دوران تاریخ ما از شروع اسلام تا امروز را به همه‌ى شما هم‌میهنان عزیز و به همه‌ى مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

یوم‌الله بیست و دوّم بهمن براى ما، هم از این نظر حائز اهمیت است که روز طلوع و ظهور بزرگ‌ترین انقلاب دوران تاریخ ما پس از اسلام است، و هم از این نظر که روز شکوفایى استعدادهاى ملّت ما و بهره‌گیرى از زحمات و رنجها و مصائبى است که این ملّت در طول انقلاب بزرگ خود و در طول سالهاى مبارزه و نهضت متحمّل شده است. ما ملّت ایران این انقلاب را عید مبارک بزرگ خودمان به‌شمار مى‌آوریم. پیش از این انقلاب، ما جامعه‌اى بودیم از اراده‌ى انسانى به‌دور، از اسلام به‌دور، تحت سلطه‌ى بیگانگان، تحت سلطه‌ى مستکبران، وضع مادّى ملّت ما و وضع معنوى این ملّت هر دو بد. انقلاب ما با نام خدا و با طلب مدد و کمک از پروردگار براى پیروزى اسلام و رفع ظلم و ستم آغاز شد و با تحمّل مصائبى در طول پانزده سال و بیشتر، به پیروزى رسید.

از اوّلین روز پیروزى این انقلاب، همه‌ى ما گفتیم و همه‌ى ملّت باور کردند که کار با پیروزى بر ایادى آمریکا در کشورمان تمام نمیشود، کار در بیست و دوّم بهمن به پایان نمیرسد، بلکه کار در این روز بزرگ و مبارک تازه آغاز میشود. ما در بیست و دوّم بهمن قدم در جادّه‌اى گذاشتیم که انتهاى این جادّه، جامعه‌ى اسلامى و انسانىِ آسوده و پر نعمت و پر برکت و برابر امر خدا و قوانین الهى است؛ بتدریج به آن نهایت نزدیک خواهیم شد. تا امروز هم هرچه گذشته است، به آن عاقبت و فرجام نیک نزدیک شده‌ایم؛ باز هم باید تلاش کنیم تا هرچه نزدیک‌تر بشویم. در این تلاش، لطف خدا و راهنمایى رهبر و امام عزیز و بى‌بدیل‌مان و اراده‌ى عمومى مردممان، مهم‌ترین عناصر هستند. با این حال ما باید پرچمهاى برافراخته‌ى این راه را نیز از نظر دور نداریم؛ باید راه را گم نکنیم؛ آنچه موجب میشود که ما راهمان را گم نکنیم، از انقلابمان عدول نکنیم، این است که شعارهاى «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» و «نه شرقى، نه غربى، جمهورى اسلامى» و شعارهاى اصولىِ از قبیل اینها را همواره به یاد داشته باشیم. هر سخنى، هر عملى، هر حرکتى که ما را از اسلام دور کند، از مقرّرات اسلامى بر کنار بدارد و یا به سیاست «نه شرقى و نه غربى» ما لطمه وارد بکند، در حقیقت ما را از آن نهایت و عاقبت نیک دور خواهد کرد.

 اگر بخواهیم بى‌دغدغه به سرمنزل جمهورى واقعى اسلامى و حکومت واقعى الهى برسیم، باید مردم ما هرچه بیدارتر، هوشیارتر و آگاه‌تر بشوند. مردم باید به شعار اکتفا نکنند؛ عمق دادن هرچه بیشترِ فکر اسلامى و معارف اسلامى در خودشان باید همّت بگمارند؛ و البتّه معلّمان دین، راهنمایان الهى و قرآنى در این راه مسئولیّت بزرگى را به عهده دارند.

من در چهارمین سالگرد و آغاز پنجمین سال انقلاب شکوهمند و عزیز و بى‌نظیرمان، به شما ملّت عزیز ایران و به شما قهرمانانى که این بار را بر دوش کشیده‌اید پیام میدهم و از شما درخواست میکنم که درک اسلام و فهم قوانین اسلامى و آشنایى با قرآن را هرچه بیشتر همّت بگمارید؛ و از فضلا، علما، معلّمان دین، آموزگاران معارف الهى و دانندگان سیاست درست اسلامى درخواست میکنم که در راه روشن کردن ذهن مردم، هرچه بیشتر تلاش کنند. ما راه طولانى و زیادى در پیش داریم که باید آن راه را بپیماییم تا بتوانیم به سرمنزل حکومت واقعى الهى و اسلامى ان‌شاءالله برسیم و بدین وسیله بشارت و مژده‌اى به همه‌ى مستضعفان و چشمانتظاران حکومت الله بدهیم.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد