شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

زندگینامه شهیدسیدعزت الله فاضلی نیاکی

زندگینامه شهیدسیدعزت الله فاضلی



نام پدر:    سید اصغر
نام مادر:    سیده زهرا
تاریخ تولد:   1345/6/31

محل تولد :    کنارانجام
وضعیت اشتغال:    دانش آموز
تحصیلات:    دوره متوسطه
یگان خدمتی:    لشکر 25 کربلا
عضویت:    بسیج سپاه پاسداران
تاریخ شهادت:  1362/12/5
محل شهادت:    دهلران
نحوه‌ی شهادت:    عملیات والفجر 6
محل دفن:    آمل در 1371/9/20
سن:   17 سال

 
در خانواده‌ای مذهبی و معتقد و عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام پا به جهان نهاد. در دوران کودکی بسیار صبور بود و اوقات را با سکوت معنی‌دار سپری می کرد.
تحصیلات دوران ابتدایی را در دبستان آیت الله طالقانی آمل (کورش کبیر) و دوره راهنمایی را در مدرسه تقوا(پستا)با موفقیت سپری نمود. دوران متوسطه را با تیزهوشی چشمگیری در دبیرستان حضرت امام خمینی(ره) در رشته علوم تجربی پی گرفت تا اینکه با شروع جنگ تحمیلی، تحصیل را نیمه تمام گذاشته و راهی عرصه جهاد مقدس شد. شهید سید عزت الله در میان اعضای خانواده و بستگان دارای شخصیتی منحصر به فرد بود و با متانت و عزت نفس همراه با شوخ طبعی و مهربانی با دوستان و اطرافیان مراوده داشت. از همان کودکی به مسایل اخلاقی و دینی پایبند بود. از تجملات و اسراف بیزاری می‌جست. هرگز حاضر نبود لباس نو بپوشد. معتقد بود بسا کسانی هستند که به لباس نو محتاج هستند و باید با آنها همدردی داشت و درد نداری‌شان را درک کرد.
در دوران متوسطه، علاوه بر تحصیل به فعالیت‌های مذهبی و سیاسی روی آورد و با عضویت در انجمن‌های اسلامی، بسیج و کانون‌های مذهبی سعی می کرد خدمتی صادقانه داشته باشد و خودش را از لحاظ روحی ، فکری و معنوی به تعالی بکشاند.

عبادت‌های خالصانه و دایمی او زبانزد همگان بود تا جایی که او را«شیخ»لقب داده بودند. او معتقد بود با اخلاق و رفتار حسنه می‌توان، افرادی را که وجهه‌ی مذهبی ندارند، هدایت نمود.
با شروع جنگ تحمیلی شهید دوبار به جبهه‌ها عزیمت نمود؛ هجرت اول را در جنگ با دشمنان داخلی و خارجی در کردستان گذراند و در مرحله دوم عازم منطقه عملیاتی دهلران گردید که در عملیات والفجر 6 در مصاف با دشمنان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
به مدت 9 سال پیکر مطهر شهید مفقود بود تا اینکه در تاریخ 30/9/71  قسمت‌هایی از بدن ایشان پیدا شد و با احترامی خاص در گلزار شهدای آمل دفن گردید.
سلام و صلوات و رحمت واسعه‌ی الهی به روح شهید سید عزت الله فاضلی که ره صد ساله را یک شبه طی نمودو با متانت، اخلاق،سعه صدر ، درک و شور و شعور،حماسه ای از خود به یادگار گذاشت که همیشه در قاب ذهن حقیقت‌جویان، درخشندگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد