شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس
شهدای نیاک

شهدای نیاک

مرجع خبری و طراح نرم افزارهای مذهبی وزندگینامه شهدا وبیانات رهبری و دفاع مقدس

کتاب به آسمان نگاه کن

کتاب به آسمان نگاه کن

(به آسمان نگاه کن) خاطرات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای از شهیدان انقلاب و دفاع مقدس

تاریخ در برهه های مختلف جریانات گوناگونی را در خود جای داده که موجبات افتخار ملت ها را همراه خود داشته و دارد. خداوند در هر بخشی از زمان،نشانه ای را برای درس آموزی قرار داده است ولی در این میان،لحظه هایی وجود دارد که به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر زمانها نیست.و آن همان نگاه الهی است که نقش آفرینان و زمان و مکان ها را به اوج می رساند.تاریخ انقلاب اسلامی و دوران افتخار آمیز دفاع مقدس از این قبیل است.

خاطرات افراد یکی از راه های شناخت دیگران از جایگاه و نقش آنان در حوادث مهم و تأثیرگذار و جریانات مختلف سیاسی است.در این نوع از کتابها می توان تأثیر پذیری افراد را نیز از درون جریان های مهم بیرون کشید.حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای از سال های نوجوانی در اتفاقات و حوادث گوناگون انقلابی و مبارزاتی حضور داشته اند که از دهه سی و چهل این حضور جای خود را به نقش آفرینی مهم می دهد.اما شاید یکی از زیباترین لحظه های این تاریخ و زندگی،همراهی شهیدان با ایشان است که خود اسطوره بوده و نقش های بزرگی را ایفا کردند و این،لحظه های تاریخی را زیباتر می سازد.

در کنار این،سه نقطه پر هیجان را در زندگی و خاطرات ایشان می بینید که همگی عجین با نام شهداست.یکی،آغاز شروع مبارزات در دهه سی که شروع شکل گیری تفکر مبارزاتی ایشان است که در سفر شهید نواب صفوی به مشهد صورت می گیرد.دوم روزهای منتهی به پیروزی انقلاب است که معظم له همراه با شهیدان بهشتی و با هنر شب های هیجان انگیزی را در حال برنامه ریزی و انتظار پیروزی می گذرانند.

و سوم روز های جنگ تحمیلی است که این دوران نیز سراسر عجین با نام شهدای عزیزی است که جانانه از اسلام و ایراد دفاع کردند.

در این کتاب در کنار خاطرات مقام معظم رهبری از شهیدان، عملا نگاهی نیز به تاریخ حوادث مختلف انقلاب از سال های دهه سی شمسی دارد.از جریانات فداییان اسلام و شهید نواب صفوی تا جریان های مختلف قبل و بعد از انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مطالب این کتاب،از سال۱۳۸۷و از طریق منابع مختلف نوشتاری،دیداری و شنیداری جمع آوری شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد